Mila - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/6 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 59

Onderwerp: Mila

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: Mila

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Is ze lesbisch? En is ze ook raciste?

Nee, zij wees hem af maar haalde daarbij niet z'n geloof naar beneden. Die reactie kwam na zijn actie
      Ja, ze is openlijk lesbisch. https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2020/02...acistisch%20is.

Of ze racistisch is weet ik niet. Ik ken haar niet.

Die reactie kwam uiteraard na zijn reactie. Wat ik nog wil zeggen is dat zo gauw je emoties de overhand krijgen je ratio naar de achtergrond gaat. Dat herken je uit eigen ervaring, maar dat is ook te zien aan de evolutie/ de opbouw van onze hersenen !

Dus je kunt rationeel wel vertellen dat een religie niet beledigd kan worden, maar het gaat hier over religie zoals die beleefd wordt door een persoon.

De ene persoon is zich bewust van het feit dat (even beperken tot de Abrahamitische religies) God overstijgend is/ niet in een definitie te vangen is. Dus beledigingen van Mila zijn als een zandkorreltje dat even opwaait in een grote zandvlakte. Het stelt NIETS voor.

De andere persoon reageert puur gevoelsmatig. Of z'n gezonde verstand nog mee mag doen ? Dat varieert per persoon, maar ook per situatie waarin een persoon zit.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Sportfreakje Karin.N's Avatar
      Ingeschreven
      Jun 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2473540

Laat dat zo zijn. Waarom stellen mensen lastering van een god dan strafbaar?
      Om het als een wettelijk instrument te gebruiken om andersdenkenden de mond te snoeren (en in een aantal landen zelfs om andersdenkenden te onderdrukken).

Als je werkelijk in god gelooft dan moet het je niet uitmaken wat anderen daarvan vinden.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Bedankt, dat staat niet in het hoofdartikel. Dit werpt nog ander licht op de zaak. De gang van zaken is dus:

1.
      Op een zaterdag in januari 2020 startte de Franse tiener Mila een ‘live’ op Instagram. Ze begon te praten over make-up en haar kapsel (…)
      2.
      Tijdens de ‘live’ maakte een jongen die meekeek avances.
      3.
      Mila, toen 16 jaar oud, had geen belangstelling.
      4.
      De jongen reageerde daar boos op.
      Dat is onterecht.

5.
      Hij noemde haar ‘een smerige racist’ en ‘een smerige lesbienne’.
      Nu ze inderdaad lesbienne is, is dat des te kwetsender. Het zijn grove beledigingen.

5. Het is begrijpelijk en niet verwijtbaar dat ze terugslaat.

6. Blijkbaar weet ze dat de jongen de islam aanhangt.

7. Ze slaat terug met:

"In de Koran staat alleen maar haat. De islam is kak. Ik heb het recht om uw godsdienst te beledigen, dat is helemaal niet racistisch. Ik steek mijn vinger in het gaatje van uw God", zegt Mila onder meer.
      De eerste zin kan wel als kritiek worden opgevat. De derde zin is niet een belediging. De tweede en de vierde zin kunnen als beledigend worden opgevat.

8. Let op dat dit een reactie is op de persoonlijke beledigingen van de jongen.

9. En daarop volgt dan de internethetze die ik niet hoef te herhalen.

10. Pikant detail:

Opvallend is ook dat sommigen van hen moslim zijn, maar lang niet allemaal.
      Niet-moslims persoonlijk beledigd door belediging van de islam? Maak dat de kat wijs.

11.
      200 haatboodschappen per minuut’’, totaal 100.000 bedreigingen en verwensingen het afgelopen jaar.
      En degenen die dat doen zijn stuk voor stuk klootzakken, en door het levensgevaar waarin ze haar brengen, criminelen.

Zijn er nog forumleden die willen trachten dit te verontschuldigen?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

In the future, everyone will be world-famous for 15 minutes.

Omdat het steeds moeilijker en moeilijker wordt om de spotlights op te eisen - te veel mensen, te veel meningen, te veel verongelijkten, te veel véél en veel mooiere mensen met mooiere, originele gedachtes - rest sommigen slechts aandacht zoeken volgens een trieste, maar beproefde methode: moslims "beledigen". 24 uur bescherming, aandacht. En de fame dus.

Fuck zulke provocateurs. Maar vooral: moge Allah ze leiden.

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199466

No, it didn’t start like that.

She started a video on Insta where she said she was a lesbienne. Someone asked what type of girls she was attracted to. She answered she had no type, only she didn’t like North and Black Africans. That’s when she got the «*fucking lesbo*» and «*fucking racist*» comments back. And when the French atheist ugly bitch started to insult Islam.

Now she’s a hero. It doesn’t take much nowadays to be a hero.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Samir75017's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      10199466

2) Hoe komt het dat een persoon zich beledigd voelt als die persoon een leer beledigd acht?

Everyone reacts differently. There’s no answer to your question.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Wat lul je nou joh, ouwe spinnenwebkut.

Hoewel pas 16 reageert ze disproportioneel. Overduidelijk een gevalletje aandacht zoeken omdat ze wéét dat er idioten zijn die zich beledigd voelen als je een vinger steekt in hun God.

Ja, zij mag van zich afslaan. Maar iemand blokkeren is ook een optie. Dit grietje heeft, wellicht door opvoeding, door hoe ze de aandacht op zich kan vestigen. Over een paar jaar een dom boekje over haar leven laten opschrijven om verder in de vergetelheid te geraken. Terwijl haar vriendinnen, die wel opgevoed zijn en wel hebben geleerd om de moslimmedemens te allen tijde in zijn waarde te laten, de wereld verbeteren.

Opgetieft. Haar gedrag en uitingen goed praten is precies hetzelfde als het goedpraten van haar bedreigers.

Bedankt, dat staat niet in het hoofdartikel. Dit werpt nog ander licht op de zaak. De gang van zaken is dus:

1.

2.

3.

4.

Dat is onterecht.

5.

Nu ze inderdaad lesbienne is, is dat des te kwetsender. Het zijn grove beledigingen.

7. Ze slaat terug met:

De eerste zin kan wel als kritiek worden opgevat. De derde zin is niet een belediging. De tweede en de vierde zin kunnen als beledigend worden opgevat.

10. Pikant detail:

Niet-moslims persoonlijk beledigd door belediging van de islam? Maak dat de kat wijs.

11.

En degenen die dat doen zijn stuk voor stuk klootzakken, en door het levensgevaar waarin ze haar brengen, criminelen.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248328

We hebben het hier over scholieren. Die hersenen zijn nog niet optimaal ontwikkeld. En dan dat ook nog de ouderen die kinderen niet stoppen met haatdragende teksten is ook niet goed te keuren, over wel en niet beledigen is kinderlijk gedrag, zelf hier zijn er sommigen waarbij die hersenen ook nog niet optimaal ontwikkeld zijn. Zeg maar totaal gestoord zoals onze sport freak weer een meisje af serveert. Sport freak is een vrouwenhandel! Dankzij hem ben ik hier twee jaar lang verbannen en krijg nog een groen vonkje om mijn post te lezen omdat ze mij niet vertrouwen. Ook te bizar voor woorden.
      Fijne dag iedereen

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Aug 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      248328

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Hawa Bekijk Berichten
      We hebben het hier over scholieren. Die hersenen zijn nog niet optimaal ontwikkeld. En dan dat ook nog de ouderen die kinderen niet stoppen met haatdragende teksten is ook niet goed te keuren, over wel en niet beledigen is kinderlijk gedrag, zelf hier zijn er sommigen waarbij die hersenen ook nog niet optimaal ontwikkeld zijn. Zeg maar totaal gestoord zoals onze sport freak weer een meisje af serveert. Sport freak is een vrouwenhandel! Dankzij hem ben ik hier twee jaar lang verbannen en krijg nog een groen vonkje om mijn post te lezen omdat ze mij niet vertrouwen. Ook te bizar voor woorden.
      Fijne dag iedereen
      Sportfreak is een vrouwen hater,in plaats van vrouwenhandel,foutje bedankt.algoritme shit!

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

1.

2.

3.

4.

Dat is onterecht.

5.

7. Ze slaat terug met:

10. Pikant detail:

11.

Olive, ben het met je eens dat er fouten gemaakt zijn. Tuurlijk !!!

Maar..ik vind dit typisch internet-gedonder. Ik denk dat we daar de focus op moeten leggen. Z'n botsing tussen 2 gekwetste pubers (ik ga hen niet op de weegschaal leggen) heeft op internet teveel impact op onze maatschappij.

Het draait om gestolde spreektaal waarbij ook nog een deel van de communicatie ( NON_VERBALE signalen ) gemist wordt. Daarbij : de meeste lui kennen elkaar niet eens !

Video-opnames laten weliswaar meer zien van iemand maar...Mila zag die jongen toch niet ? En hij kon niet laten zien door z'n gedrag hoe hij reageerde op haar woorden. Dat kunnen hele subtiele onbewuste signalen van hem zijn.

En de stille mee-belevers die haar belagen of zich aan haar kant scharen ?----precies. Denk aan de bestorming van het Capitool. Of denk aan Pakistan en godsdiensttwisten. (ja ook zonder internet heb je ogenblikkelijk meelopers, ook in Nederland , dat is van alle tijden). Veel mensen hebben maar weinig 'kreten' nodig en DAT is het gevaarlijke. Voor haar, voor hem, voor de mensen die waardevol voor hen zijn, enz.

Internet draagt boodschappen over de hele wereld, bij wijze van spreken. Laten die boodschappen dan opbouwend zijn, gezien de grote uitdagingen waarmee we anno nu mee te maken hebben.

Laten we internet goed bekijken. Wat gaan we doen aan de mankementen en de vele blessures ervan ? Het is wel een belangrijk communicatiemiddel inmiddels. We doen er zelfs aan mee.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten