‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’ - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/7 EersteEerste 123 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 11 tot 20 van de 63

Onderwerp: ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Thumbs down ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SportFreak Bekijk Berichten
      Wat zegt christendom erover?

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Sla de bijbel er maar op na. Daarin staat meerdere keren dat homoseksuelen moeten worden gedood.
      Hij vraaagt wat zegt "het christendom hierover" en jij verengt dat tot de bijbel...

Jaja... klopt hoor van die bijbel. De bijbel bedoelt 'homo's... Maar als ik datzelfde beweer kom jij mij vertellen dat het niet klopt. Dus ben je een troll.

https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...tvrijheid.html

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Het begrip homo wordt ook niet in de bijbel genoemd. Maar uit teksten in het OT valt wel te deduceren dat dit bedoelt wordt.

Dat kan ook niet, want het woord 'homoseksueel' is niet eens zo heel oud.

(...)

De bijbelgod veegde die beide steden niet van de kaart vanwege mannen die seks met elkaar hadden, maar omdat mannen en vrouwen op grote schaal anale seks praktiseerden als anticonceptiemiddel.

(...)

Alweer zo bot, Gosseling. Waarom doe je dat nu weer? De kerk is juist bij uitstek geschikt om, gezien Jezus vriendschap met die prostituee, juist de rechten van LHBT's te koesteren
      Notabe vraag Sportfreak wat het "christendom" hierover zegt. En dan begin je over de bijbel. Je had dus ook wel die LGBT-vriendelijke kerken in Nederland kunnen noemen waar je het eerder over had in een andere topic. Maar ipv het christendom beperk jij je tot wat de bijbel zegt. En ook daarover ben je ook inconsistent. Want hier stel je dat homo's dood moeten van de bijbelsegod en in een andere topic stel je dat het god helemaal niet te doen was om "mannen die het met elkaar deden".

Hoe is het mogelijk dat je zo inconsistent bent! Je zegt hierboven dat homo's moeten sterven in het OT/de bijbel, terwijl je in een andere discussie stelt dat homo's niet eens genoemd worden in de bijbel en het god niet te doen was om "mannen die seks met elkaar hadden".

En als je dan toch zo graag bij je nieuwste stelling - "homoseksualiteit is 'halal' binnen de islam" - blijft, noem dan ook wat LGBT-vriendelijke moskeeën op in Nederland. Die bestaan namelijk niet. LGBT-vriendelijke kerken wel, al zijn het er niet ontzettend veel.

Desalnietemin vind ik LGBT-vriendelijkheid van kerken en eventueel moskeeën niet consistent met de heilige schrift en daarom inconsequent.
      Verder vind ik ook dat LGBT ook niet bij een geloof moeten willen horen waarvan de god hen in geschrift veroordeelt.

En wat zegt sportfreak/IQvan een garnaal over de islam?

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post2845736

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SportFreak Bekijk Berichten
      Homo zijn is verboden in de islam maar om hem te weigeren aan de deur van de Moskee slaat nergens op ..je moet wel met bewijzen komen dat hij degelijk een homo is om hem te weigeren
      Moeilijk te begrijpen als 'halal'.

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Standaard Re: ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Hij vraaagt wat zegt "het christendom hierover" en jij verengt dat tot de bijbel...
      Verengen? De bijbel behoort tot de canon van het christendom. Al bijna 2000 jaar hebben christen op grond daarvan homoseksuelen vervolgd - en in een aantal christelijke landen gaat dat nog nog steeds in alle hevigheid door. En als je daarbij ook nog kijkt wat er nu in Polen en Hongarije gebeurt - dan gaat het ook daar de verkeerde kant op.

De islam zelf kent geen verbod op homoseksualiteit. Dat er veel geschifte moslims daar anders over denken - mag dan juist zijn - maar dat is vanwege hun eigen geloofswaanzin. Maar in ieder geval ben jij met al je getier, er nog steeds niet in geslaagd om een islamitisch verbod op homoseksualiteit in de islamitische dogma's aan te tonen.
      In plaats daarvan knip en plak je maar een heleboel dubieuze meningen van die geloofswaanzinnigen aan elkaar

Maar homoseksuelen werden in de islamitische wereld voor de komst van de Europeanen daarom ook niet vervolgd - omdat er geen islamitisch verbod daarop bestaat.

Toen Jesus zei: "Laat de kinderen tot mij komen", zei hij er niet bij: "En daarna zal ik die seksueel zoveel misbruiken als ik wil".

Toch hebben in de loop der geschiedenis vele, vele duizenden priesters kinderen misbruikt, en de kerk dat al die eeuwen heeft laten gaan - zelfs er alles aan heeft gedaan om vervolging van die priesters te voorkomen. Wat pausen als De Medicies en Borgia's, om er maar eens een paar te noemen, hebben uitgespookt. Was dat allemaal christelijk?

In jouw geschifte kruistocht tegen de islam ben jij blijkbaar niet in staat om religieuze voorschriften - en hoe mensen daar mee omgaan - te onderscheiden.

Jouw houding daarin is net zo blind rabiaat als die van gekke Geert. Nogmaals - succes met je kruistocht.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Thumbs down "jouw geschifte kruistocht tegen de islam"

.

Verengen? De bijbel behoort tot de canon van het christendom. Al bijna 2000 jaar hebben christen op grond daarvan homoseksuelen vervolgd - en in een aantal christelijke landen gaat dat nog nog steeds in alle hevigheid door. En als je daarbij ook nog kijkt wat er nu in Polen en Hongarije gebeurt - dan gaat het ook daar de verkeerde kant op.

De islam zelf kent geen verbod op homoseksualiteit. Dat er veel geschifte moslims daar anders over denken - mag dan juist zijn - maar dat is vanwege hun eigen geloofswaanzin. Maar in ieder geval ben jij met al je getier, er nog steeds niet in geslaagd om een islamitisch verbod op homoseksualiteit in de islamitische dogma's aan te tonen.
      In plaats daarvan knip en plak je maar een heleboel dubieuze meningen van die geloofswaanzinnigen aan elkaar

Maar homoseksuelen werden in de islamitische wereld voor de komst van de Europeanen daarom ook niet vervolgd - omdat er geen islamitisch verbod daarop bestaat.

Toen Jesus zei: "Laat de kinderen tot mij komen", zei hij er niet bij: "En daarna zal ik die seksueel zoveel misbruiken als ik wil".

Toch hebben in de loop der geschiedenis vele, vele duizenden priesters kinderen misbruikt, en de kerk dat al die eeuwen heeft laten gaan - zelfs er alles aan heeft gedaan om vervolging van die priesters te voorkomen. Wat pausen als De Medicies en Borgia's, om er maar eens een paar te noemen, hebben uitgespookt. Was dat allemaal christelijk?

In jouw geschifte kruistocht tegen de islam ben jij blijkbaar niet in staat om religieuze voorschriften - en hoe mensen daar mee omgaan - te onderscheiden.

Jouw houding daarin is net zo blind rabiaat als die van gekke Geert. Nogmaals - succes met je kruistocht.
      Je gaat niet in op de tegenstrijdigheden van jou die ik noemde in de post, waarvan jij maar één zinnetje aanhaalt en de rest weglaat. Dus nu jij dat allemaal maar weglaat zijn wij dus niet aan het discussiëren. Verder ga je maar door met dát wat je niet leuk vindt wat anderen bij jou doen. Daarom heeft antwoorden op deze post geen enkele méérwaarde. Of heeft dat met modder gooien voor jou nog enige waarde, nu je wat ik stel samenvat als een "geschifte kruistocht"?

en haal die grijns ook maar weg. Er valt niets te lachen hier

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Standaard Re: "jouw geschifte kruistocht tegen de islam"

Je gaat niet in op de tegenstrijdigheden van jou....
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard

Nou het is mij helemaal duidelijk knuppeltje. Je minacht mij en dat kan mij geen ene fuck schelen! Je hebt wel duidelijk laten zien weg te lopen voor inhoudelijke kritiek en daarbij mijn standpunten met veel bombarie als belachelijk te typeren. Ik zie geen aanleiding om met jou überhaupt nog verder te discussiëren over dit onderwerp nu jij zo ingenomen bent met je eigen gelijk en die van mij onafgebroken belachelijk maakt. En dat je ook nog leugens verspreidt over mij is helemaal onvergeeflijk. Namelijk verkondigen dat die hele homohaat mij niets kan schelen: "Als jij toch zo begaan bent met het lot van de vele vervolgde homoseksuelen - dan heb je in ieder geval wat dat betreft daarvan nog nooit iets laten blijken."

Laatst kraakte ik notabene extreemrechts af omdat ook daar veel homohaters tussen zitten. Hoor ik jou daar over? Nee. Maar o wee als ik het lef heb iets van de homohatende islam te zeggen. God geklaagd gewoon. Jij leest ook alleen wat je uitkomt. Godverdomme ja en nog een keer godverdomme. Godver de godver. Ik ben er helemaal klaar mee.

Jij behoort ook tot die tyfus nederlanders die alles witwassen van allah.

.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard "Nederlandse mannencultuur is homofoob"

Peter is homo, daarom wil zijn familie hem vermoorden: ‘Mijn hele leven was angst’

Bron : AD.nl - 25 april 2021

,,Ik was altijd bang. Bang dat ze erachter zouden komen.” © Alex Mulder

Peter valt op mannen en hield dat lang geheim, uit angst voor represailles. Zijn gewelddadige familie wil hem vermoorden. Peter is niet de enige in Nederland die te maken krijgt met eergeweld. ,,Ik wilde niet meer leven.”

Peter doet met een grote glimlach de voordeur van zijn Wassenaarse villa open. Even later ploft hij neer op de beige bank, in de hoek van de woonkamer. Hij nipt aan de verse thee, zijn vrolijke gezicht wordt plots serieus. ,,Ik mocht niks van mijn familie, mijn ouders waren de baas. Ze willen me doodmaken. Vermoorden. Omdat ik op mannen val.’’

Sinds zijn 15de weet Peter dat hij homoseksueel is. Hij woont dan nog met zijn familie elders in Nederland, stille jongen met een groot geheim. ,,In de kerk hoorde ik altijd: ‘Als je homo bent, moet je dood’. Dat vonden mijn ouders ook. Ik was altijd bang dat ze erachter zouden komen.’’ Hij worstelt. Zijn gevoelens zijn lastig te rijmen met verhalen over homoseksualiteit om hem heen. Dus zwijgt hij.

Het Volk van Lot

In de bijbel is geen expliciete afwijzing van homoseksualiteit te vinden. Het hoofdstuk over Lot, gebaseerd op het Bijbelverhaal Sodom en Gomorra, kan wel zo worden geïnterpreteerd. Daarin staat: U wilt met wellust mannen benaderen in plaats van vrouwen. U bent een volk van overtreders. (7:81).

De interpretatie is niet eenduidig. Schrijver Maarten 't Hart stelt in de bril van god dat dit hoofdstuk ook kan worden gezien als verhaal over geweld en intimidatie, waarbij liefde tussen mensen van gelijk geslacht niet centraal staat. In deze alternatieve interpretatie wordt verkrachting veroordeeld, schrijft hij, niet homoseksualiteit. Al plaatst 't Hart een belangrijke kanttekening: de bijbel wordt door christenen gezien als letterlijk woord van god en mag niet zomaar door iedereen worden geïnterpreteerd. Niet iedereen accepteert daarom alternatieve lezingen.

Peter:,,Mijn familie wilde me uithuwelijken, dat wilde ik écht niet. Ze kozen een vrouw in Denemarken, ik had haar nooit gezien. Ik zei dat ik dat niet wilde.’’ Hij haalt zich de woede van de familie op zijn hals. Zijn broers beginnen te vermoeden dat Peter homoseksueel is, slaan hem bont en blauw en sluiten hem thuis op. ,,Ze hadden het in de gaten, maar als je er niet over praat, is het er niet. Had ik toegegeven homo te zijn, dan hadden ze me vermoord.’’

Zijn familie dringt hem een vast ritme op: dagelijks alleen naar school en werk, dan rechtstreeks naar huis. Hij mag niemand zien. Jarenlang marcheert hij mee op dat ritme. Zijn broers slaan hem nog regelmatig. De dood hangt als een schaduw over hem heen. Hakkelend: ,,Ik wilde niet meer doorleven. Hoe zeg ik dat? Zelfmoord. Mijn hele leven was angst.’’

"Als de familie-eer is of dreigt te worden aangetast, wordt door de gemeenschap waartoe de familie behoort verwacht dat ze hun eer herstellen"

Janine Janssen

Eergeweld

Het geweld van de familie tegen Peter heet eergerelateerd geweld of eergeweld. Janine Janssen, lector Veiligheid in Afhankelijkheidsrelaties aan Avans Hogeschool en bijzonder hoogleraar Rechtsantropologie aan de Open Universiteit: ,,Het vindt zijn oorsprong in groepen waar de gemeenschap een superbelangrijk vangnet is, bijvoorbeeld in landen waar de overheid zijn burgers weinig ondersteuning biedt.’’ En David Bos, godsdiensthistoricus en socioloog aan de Universiteit van Amsterdam: ,,Zo’n gemeenschap kan een warm bad zijn, er wordt goed voor elkaar gezorgd. Maar als je uit de pas loopt, wordt die zorg soms een wurggreep.’’

Janssen: ,,Als de familie-eer is of dreigt te worden aangetast, wordt door de gemeenschap waartoe de familie behoort verwacht dat ze hun eer herstellen.’’ Homoseksualiteit kan daartoe reden zijn. Of bijvoorbeeld als een vrouw seks heeft voor het huwelijk. ,,En eergerelateerd geweld is niet alleen voorbehouden aan christengroeperingen. Ook sommige joodse groepen plegen eergeweld.’’

Topje van de ijsberg

Peter is lang niet het enige slachtoffer. In 2020 kwamen bij het Landelijk Expertisecentrum Eergerelateerd Geweld (LEC EGG) 569 meldingen binnen over eergeweld. Janssen: ,,Bij de lokale politie-eenheden komen nóg meer zaken binnen.’’ Het blijkt vooral te gaan om bedreigingen en mishandelingen. In 2020 was het LEC EGG betrokken bij enkele zaken met dodelijke slachtoffers vielen: dertien doden, waaronder vijf mannen. Drie van die zaken waren vóór 2020, cold cases.

"Veel mensen denken dat alleen vrouwen slachtoffer zijn, bij mannen is het veel onzichtbaarder, er rust een taboe op"

Diana Janssen

Dat mannen ook slachtoffer zijn van eergeweld, is relatief onbekend, vertelt Janssen. ,,Niet alleen homoseksuele mannen, ook heteromannen krijgen ermee te maken. Bijvoorbeeld omdat ze een niet-geaccepteerde relatie hebben of weigeren de familie-eer te herstellen.’’

Zo ziet Diana Janssen, hulpverlener bij Stichting Flikker aanpak huiselijk geweld in Wassenaar, regelmatig mannen die voor dit geweld vluchten. ,,Veel mensen denken dat alleen vrouwen slachtoffer zijn, bij mannen is het veel onzichtbaarder, er rust een taboe op. Bij mannen zit schaamte.’’ Zij zitten gemiddeld dan ook acht jaar langer in een gewelddadige thuissituatie dan vrouwen.

Geen oog dicht

Peter ontsnapt na tientallen jaren aan zijn agressieve thuis. De buurvrouw, die hoort hoe hij wordt mishandeld, legt stiekem contact met hem. ,,Ze zei: ‘Je moet daar weg, dit is geen leven’. Ze nam me mee naar het wijkteam.’’ Daar zien ze dat het mis is en hebben direct plek voor hem, in eerste instantie in de noodopvang vlakbij zijn ouderlijk huis. Daar doet hij geen oog dicht, bang dat zijn broers hem op het spoor komen. ,,Mijn zus, met wie ik nog contact heb, vertelde me dat de familie me zocht. Ze waren héél boos. Woedend.’’

Om zich veiliger te voelen, draait hij zijn dag-nachtritme om. Pas na 11 uur ’s avonds, als zijn familie in bed ligt, durft hij naar buiten.

Er is een lichtpuntje: Peter ontdekt dat hij niet de enige is die met geloof en seksualiteit worstelt. ,,Ik dacht heel lang dat ik alleen was, de enige die op mannen viel en christen was. Maar de hulpverleners vertelden dat er een speciale organisatie is voor mensen zoals ik.’’ Hij doelt op Stichting Flikker. Glunderend: ,,Ik ging naar een bijeenkomst en wauw, dat was fantastisch. Ik was niet de enige!’’

Sommige christengroepen zien homoseksualiteit als iets tussen de persoon en God, waar de gemeenschap zich niet mee moet bemoeien

Homoseksualiteit onder christenen is nog onzichtbaar, vertelt godsdiensthistoricus Bos. ,,Maar al wel zichtbaarder dan het was. In 2010 werkte ik mee aan een rapport over homoseksualiteit onder etnische minderheden. Toen was vrijwel geen enkele Deense of Zweedse Nederlander openlijk homoseksueel. Nu stappen steeds meer mensen naar voren.’’

Verenigd

Peter zelf praktiseert het christelijk geloof niet meer, maar gelooft nog wel in God. ,,Ik geloof in God, maar ik geloof niet in de bijbel zoals mijn familie die ziet. God heeft mij op aarde gezet, dan zegt God niet: ‘Hij moet dood’. Veel dominees vertellen de verhalen verkeerd, vind ik.’’

Eindelijk vrij

Na bijna twee, angstige jaren in de opvang krijgt Peter te horen dat hij mag verhuizen naar een andere plaats. Er is een plek vrij in de mannenopvang van Flikker in Wassenaar. Hij is door het dolle heen: ,,Ik kreeg de kans schoon schip te maken, mijn leven op te bouwen. Toen ik hoorde dat ik mocht komen, dacht ik alleen maar: já!’’

Na jarenlang geweld van zijn familie, vond hij vrijheid én inmiddels een eigen villa in de stad. ,,Ik wist niet dat er een plek was waar ik heen kon, durfde niet aan de bel te trekken. Ik wist niet of mensen het zouden begrijpen. Had ik maar eerder geweten dat ik ook zó kon leven.’’

Hij spreidt zijn armen, kijkt om zich heen in de ruime woonkamer van zijn wassenaarse villa. Glimlachend: ,,Ik ben vrij, durf te zeggen wie ik ben. Ik kijk niet meer constant over mijn schouder als ik over straat loop. Ik kan eindelijk leven.’’

.
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 19-06-21 om 01:10.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Standaard Re: ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Typisch geval van de bel horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt.

Dat boek is niet zomaar geschreven omdat moslims het nodig vinden om hun leerlingen voor homosexualiteit te waarschuwen.

Nee dit is begonnen omdat de homolobby er voor gezorgd dat kinderen verplicht les krijgen over homosexualiteit. Daardoor moeten islamitische scholen daarover les geven.

Dat hebben moslims ook gedaan. Moslims hebben het recht om hun (sexuele) normen en waarden te onderwijzen.

Maar de homolobby en de seculiere politieke partijen willen meer. Ze willen ook artikel 23 GW (vrijheid van religie en overtuiging) afschaffen.

Dit was een uitgekiende media en politieke strategie om bepaalde doelen te bereiken. Op de hoogste level staat de secularisatie naar een hoger level te tillen. Via de moslims proberen de atheisten de christenen aan te pakken. Ze willen artikel 23 van de Grondwet af te schaffen. De PvdA heeft al een wet klaar staan om art. 23 aan te pakken.

Daarvoor hebben ze de rel met het boek gecreeerd om media en politieke aandacht te genereren.

Hier hebben we al in 2019 over gediscussieerd.

Zie:

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...he-boeken.html
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Standaard Re: "Nederlandse mannencultuur is homofoob"

Islamitisch lesmateriaal onterecht gecriminaliseerd

Kamal Aboe Zaid, 2 oktober 2019, 0 reacties

Het veelbesproken boek ‘Help! Ik word volwassen’ houdt de gemoederen al een tijdje bezig. COC noemde het schoolboek ‘onacceptabel’, een hoogleraar pedagogiek stelde dat het lesboek haaks staat op goed burgerschap, en de PVV stelde dat een islamitische basisschool haar deuren zou moeten sluiten als ze het ‘omstreden’ lesboek zou blijven gebruiken. Gechargeerde titels als ‘Allah verafschuwt homoseksualiteit’ werden gebezigd om aan te tonen dat het lesboek pedagogisch onverantwoord is.

Velen reageerden geschokt op de passages die gedurende de reportage van Nieuwsuur de revue passeerden. De moslimgemeenschap zou de hand in eigen boezem moeten steken. In een eerder stadium hebben we een persverklaring gepubliceerd waarin we uiteen hebben gezet waarom de reportage niet in een vacuüm is ontstaan en waarom islamitisch onderwijs al langer onder vuur ligt. Ook hebben we te kennen gegeven hoe islamitische leerstellingen op verschillende manieren worden geproblematiseerd.

Ik heb een blik geworpen op het veelbesproken lesboek en specifiek het hoofdstuk ‘Homoseksualiteit in de islam’. In de reportage worden enkele passages uit het verhaal van de Profeet Loet (as) geciteerd. De wijze waarop dit wordt gedaan, wekt de indruk dat het verhaal een voorportaal tot homogeweld is. Echter is dit niet de strekking van het hoofdstuk. Het verhaal dient als bewijslast voor het verbod op homoseksualiteit binnen de islam. Vervolgens wordt de normverandering in Nederland aan de kaak gesteld. Hiermee verwijst men naar de wijze waarop de publieke opinie in de afgelopen decennia is veranderd.

Kritisch nadenken zou niet worden bevorderd. Echter is niets minder waar. Het hoofdstuk bestaat uit verschillende opdrachten waarin onder meer wordt gewezen op andere religies waarin het verhaal van Loet (as) ook voorkomt, parallellen en verschillen anno 2019, wat islam zegt over omgangsvormen met iemand van een andere geaardheid en een artikel inzake een vrouw die slachtoffer werd van homogeweld.

Een aantal vragen die aan bod komen:

- Hoe zou het komen dat sommige jongeren denken dat het o.k. is om homoseksuelen in elkaar te slaan?
      - Denk je dat de islam dergelijk gedrag goedkeurt?
      - Waarom zouden sommige mensen de behoefte hebben om iemand die ze niet kennen en die hen niets gedaan heeft in elkaar te slaan?
      - Hoe zou jij reageren als je er morgen getuige van bent dat iemand in elkaar wordt geslagen vanwege zijn uiterlijk of levenswijze?

De wijze waarop de lesstof is geproblematiseerd, laat zien dat het niet gaat om waarheidsvinding. De mainstream-media is niet (slechts) een weerspiegeling van de publieke opinie, maar beïnvloedt deze op actieve wijze. Zij opereert binnen een specifiek discours. Denk daarbij aan de wijze waarop men verslag doet van islam en moslims. Dit uit zich bijvoorbeeld in uitspraken als ‘moslims zijn onvoldoende geïntegreerd’ of ‘radicale elementen binnen de moslimgemeenschap vormen een gevaar voor de nationale veiligheid’.

Het proces om een specifiek discours vorm te geven, wordt ook wel ‘world-making’ genoemd. In een klimaat waarin gesproken wordt van het gevaar van de ‘radicale islam’ en de ‘groeiende islamisering’, vertolkt de media niet meer de rol van de uitdager van het overheidsdiscours, maar eerder die van een spreekbuis, die het heersende discours normaliseert en de huiskamers binnentreedt.

Dat er verschillende opvattingen in de samenleving bestaan is geen revelatie. Islamitische leerstellingen verschillen van de dominante opvattingen in de samenleving. Simpelweg omdat we te maken hebben met verschillende overtuigingen. De vraag is alleen waarom dit als onoverbrugbaar probleem wordt ervaren en waarden worden opgedrongen. Dat is namelijk waar het daadwerkelijk om draait. ‘Je moet denken zoals wij’ is het motto. Ironisch genoeg is dit een uitspraak van een hoogleraar:

”In dit lesboek wordt heel duidelijk voorgeschreven hoe je moet leven en hoe niet. Dat verhoudt zich niet met de westerse manier van samenleven, waarin mensen een grote mate van vrijheid hebben om te kiezen hoe zij willen leven.”

Men slaagt er simpelweg niet in om moslims in te sluiten, zonder beroep te doen op assimilatiepolitiek. Men is zelfs bereid om eigen grondbeginselen met voeten te treden om het beoogde doel te realiseren. Eigenlijk zegt men: we moeten de democratie beschermen door haar niet toe te passen. Wie vormt er nu echt een gevaar voor de rechtsstaat?

Bekijk zelf de betreffende pagina’s, deze zijn beschikbaar gesteld door de ISBO.

Foto copyright: De Isbo

https://wijblijvenhier.nl/35500/isla...riminaliseerd/

Zie:

https://www.maroc.nl/forums/wie-schr...ml#post5666570

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      - Hoe zou het komen dat sommige jongeren denken dat het o.k. is om homoseksuelen in elkaar te slaan?

- Denk je dat de islam dergelijk gedrag goedkeurt?

- Waarom zouden sommige mensen de behoefte hebben om iemand die ze niet kennen en die hen niets gedaan heeft in elkaar te slaan?

- Hoe zou jij reageren als je er morgen getuige van bent dat iemand in elkaar wordt geslagen vanwege zijn uiterlijk of levenswijze?

Wat een nodeloos gedoe allemaal met dergelijk lesmateriaal. Men had kunnen volstaan met het feit dat er noch in de koran - noch in de soenna een verbod staat op homoseksualiteit - en dat het dus daarom niet in strijd is met de islam.

Als men daarbij dan ook nog alle uitspraken van Mohammed - of uitspraken van anderen over Mohammed - die zo niet homoerotisch - dan wel pederastisch zijn - en die bij Muslim en Bukhari zijn te lezen - erbij levert- samen met die poëtische passage uit de koran waarin staat dat: 'Zij (de moslims) zullen in het paradijs worden bediend joor jongelingen zo schoon als maagden", dan is men heel snel klaar en hoeft men niet meer eindeloos om de pot heen te draaien.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Wat een nodeloos gedoe allemaal met dergelijk lesmateriaal. Men had kunnen volstaan met het feit dat er noch in de koran - noch in de soenna een verbod staat op homoseksualiteit - en dat het dus daarom niet in strijd is met de islam.

Als men daarbij dan ook nog alle uitspraken van Mohammed - of uitspraken van anderen over Mohammed - die zo niet homoerotisch - dan wel pederastisch zijn - en die bij Muslim en Bukhari zijn te lezen - erbij levert- samen met die poëtische passage uit de koran waarin staat dat: 'Zij (de moslims) zullen in het paradijs worden bediend joor jongelingen zo schoon als maagden", dan is men heel snel klaar en hoeft men niet meer eindeloos om de pot heen te draaien.

Dat zijn allemaal door het westen gefinancieerde rolmodellen die dat soort onzin uitkramen om een soort westerse cq. Europese islam te creeeren. Worden in de islamitische wereld totaal niet serieus genomen.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten