‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’ - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/7 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 63

Onderwerp: ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Standaard Re: "Nederlandse mannencultuur is homofoob"

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Dat zijn allemaal door het westen gefinancieerde rolmodellen die dat soort onzin uitkramen om een soort westerse cq. Europese islam te creeeren. Worden in de islamitische wereld totaal niet serieus genomen.
      Welnee, er staat in de koran, de soenna, bij Bukhari en Muslim wat er staat - en dat laat niets aan duidelijkheid te wensen over. Dat heeft helemaal niets met het door het "westen' gecreëerde en gefinancierde rolmodellen te maken, maar met de feiten zoals die zijn. Bovendien zijn er volgens mij maar heel weinig zogenaamde 'westerlingen' - wat dat ook mogen zijn - die de ahadiet lezen.

Maar het is de hypocrisie van fundamentalisten - ook moslimfundamentalisten - die hun religieuze geschiedenis alsmaar zo fraai mogelijk wensen voor te stellen en daarbij alle realiteit uit het oog verliezen.

Sommigen gaan zelfs zo ver dat ze in hun verdwaasdheid hier een link naar krantenartikel plaatsen, en daarvoor dan een eigen kop verzinnen, die een totaal andere voorstelling van zake suggereert, dan het artikel zelf doet - daarbij zelfs de gore lef hebben om het in die kop over 'Massale zelfmoorden' te hebben, terwijl in dat gelinkte artikel daar helemaal niets van te lezen is.

Om maar even over het marchanderen met teksten te spreken.

Schaapje, schaapje toch.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Standaard Re: ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Ik ga geen tijd besteden aan onzin.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Ik ga geen tijd besteden aan onzin.
      Zoals een rat een zinkend schip.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Prikker
      Ingeschreven
      Jul 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      695

Wat een grap is deze forum geworden zeg.

Wijzig maroc.nl in iets anders aub want de leden zijn de naam niet waard. Het gaat letterlijk nergens meer over. Kruistochten a la forums. Zoek een hobby, ga vrijwilligerswerk doen in je wijk, neem een workshop, leer iets nieuws. 'ik ben pas begonnen' niemand staat te wachten op het copy pasten van teksten die in alle waarschijnlijkheid over jou gaan.

Wat wil je hiermee bereiken vraag ik me af? De moderators zijn allen atheist op deze forum anders werden zulke domme topics direct verwijderd.
      GoodLife

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten

Maar het is de hypocrisie van fundamentalisten - ook moslimfundamentalisten - die hun religieuze geschiedenis alsmaar zo fraai mogelijk wensen voor te stellen en daarbij alle realiteit uit het oog verliezen.
      Wat is zo fraai mogelijk ? Als je alle realiteit uit het oog verliest ?

Ik mis juist bij jou realiteitsbesef. Het gaat erom hoe het in de praktijk gaat.

Ik vind wel veel artikelen over pederastie binnen de Islam in bepaalde delen van de wereld o.a. Ottomaanse Rijk(maar ook niet overal en ten allen tijden), het oude Spanje, Afghanistan (een klein gebiedje in het noorden..bestaat die praktijk nog ?)

maar altijd geldt : de volwassen man is altijd de gevende en de jongeling is de ontvangende. De leraar en de leerling.

Dus een deel van de homosexualiteit wordt buiten beschouwing gelaten, namelijk volwassen kerel met andere volwassen man. Dat is 'not done'. (lesbische vrouwen vallen minder op ?). Wat zijn jouw bronnen, Knuppeltje, van het tegendeel ?

Die pederastie is geen gevolg van de komst van de Islam maar bestond al bij de Oude Grieken. Waarbij ik wil benadrukken dat PLATO opmerkte dat een ruim deel van de gebruikte jongens--dat deel dat geen zin in die kerel had die hem bepotelde !!!-- er later problemen door ontwikkelde.
      Hij streefde naar de PLATONISCHE knapenliefde==> Dus 'houden van is okay, maar geen sex !! Wat hem ook lukte om dit populair te maken.

Denk ook aan de Hoofse liefde in Europa, uit de Middeleeuwen, waarbij er prachtige minneliederen werden neergepend. Dit draaide veelal om ridders en hun aanbeden vrouwen. Knapenliefde sluit ik vooralsnog niet uit.

En nu komt mss wel het belangrijkste : de Islamitische Wet. (Sharia) Deze vereist 4 getuigen wil er tot veroordeling worden overgegaan. Die waren zelden te vinden.
      De gebruikelijke gang van zaken was om de andere kant op te kijken bij andermans sexuele bezigheden -als beide partners het willen. En mss nog steeds bij veel mensen.

Maar niet in bv. Iran. Bepaalde moslimlanden in Afrika. bij bepaalde geloofsstromingen.

De tolerantie ten opzichte van homo-sexualiteit bij het christendom laat trouwens ook veel variatie zien.
      Men wordt veel toleranter , behalve in de landen waar het christendom nog niet zoveel generaties beslaat.. Bekeerlingen lijken over het algemeen meer met regeltjes bezig te zijn. Dat las ik gisteren ergens bij HaasHaas, maar dat zag/zie ik ook gebeuren. Gelukkig lang niet bij iedere bekeerling.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten

Denk ook aan de Hoofse liefde in Europa, uit de Middeleeuwen, waarbij er prachtige minneliederen werden neergepend. Dit draaide veelal om ridders en hun aanbeden vrouwen.
      Interessant weetje:

De islamitische cultuur uit Andalucie is direct verantwoordlijk voor de introductie van de romantische c.q hoofse liefde in de west-europese cultuur.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Interessant weetje:

De islamitische cultuur uit Andalucie is direct verantwoordlijk voor de introductie van de romantische c.q hoofse liefde in de west-europese cultuur.

Wat leuk hè, Revisor, dat je zo de sporen naar de lang vervlogen tijden kunt volgen ! Daarom vind ik de laatste jaren godsdienstwetenschappen zo boeiend.

[De godsdienstwetenschap bestudeert godsdienst, ofwel religie op wetenschappelijke wijze. Het is een interdisciplinair programma waarbinnen op basis van vragen vanuit verschillende disciplines en met behulp van empirische onderzoeksmethoden kennis wordt vergaard over religies en religieuze verschijnselen] quote uit wiki.

Maar dat de romantische liefde voort is gekomen uit de Islamitische tijd in Andalusië ! Hoe ziet die romantische liefde er uit, Revisor... Is het het mooie plaatje van dromen scheppen en bezig zijn met je eigen wensen/verlangens ?

Eerlijk gezegd ben ik er vanuit gegaan -dankzij HET erotische en hartstochtelijke Hooglied in de bijbel in vermoedelijk de tijd van Salomon/Sulayman- dat mannen altijd de beschikking hebben gehad over Eros' pijlen op hun boog.(mooi-praat) voorafgaand aan de -mogelijke-relatie.
      Maar ja, dat is alleen het versier-moment. Het je vastklampen aan het romantische beeld van het huwelijk is op zich fnuikend.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Wat leuk hè, Revisor, dat je zo de sporen naar de lang vervlogen tijden kunt volgen ! Daarom vind ik de laatste jaren godsdienstwetenschappen zo boeiend.

[De godsdienstwetenschap bestudeert godsdienst, ofwel religie op wetenschappelijke wijze. Het is een interdisciplinair programma waarbinnen op basis van vragen vanuit verschillende disciplines en met behulp van empirische onderzoeksmethoden kennis wordt vergaard over religies en religieuze verschijnselen] quote uit wiki.

Maar dat de romantische liefde voort is gekomen uit de Islamitische tijd in Andalusië ! Hoe ziet die romantische liefde er uit, Revisor... Is het het mooie plaatje van dromen scheppen en bezig zijn met je eigen wensen/verlangens ?

Eerlijk gezegd ben ik er vanuit gegaan -dankzij HET erotische en hartstochtelijke Hooglied in de bijbel- dat mannen altijd de beschikking hebben gehad over Eros' pijlen op hun boog.(mooi-praat) voorafgaand aan de -mogelijke-relatie.
      Maar ja, dat is alleen het versier-moment. Het je vastklampen aan het romantische beeld van het huwelijk is op zich fnuikend.

Grofweg delen de europeanen hun literaire cultuur en toneelspel in de klassieke periode (grieks en romeinse, maar eigenlijk werd dat niet hier gepraktiseerd maar is ergens pas na de humanisten in de mode geraakt) de voorhoofse periode en de hoofse periode, middeleeuwen, rederijkers etc..

De voorhoofse cultuur begint ergens 700 nc. Een voorbeeld hiervan zijn de Karelverhalen. Dat gaat voornamelijk over Karel de Grote en hoe je als ridder moet zijn. Je moet hard, bruut, stoer en heldhaftig zijn. De vrouw speelt een ondergeschikte rol en moet vaak klappen vangen. Karel de grote keizer zie je bijvoorbeeld zijn vrouw een bloedneus slaan omdat ze hem tegensprak of zo.

De contacten met de islam via de kruistochten en Andalusie hadden een beslissende invloed op de verandering van kunstvorm en cultuur voor de west-europeanen.

In europa werden moslims als duivels omschreven en als monsters maar aangekomen in het heilige land en in Andalusie kregen de europeanen met iets heel anders te maken. Een zeer verfijnde samenleving, met nette gemanierde omgangsvormen. Je behoorde je lusten en driften te beheersen en respectvol met je medemens om te gaan. De vrouw werd met alle egards behandeld, en de romantische liefde was het ultieme doel. Dit werd vrijwel letterlijk gekopieerd door de europeanen en is datgene wat de duidelijke breuk tussen de voorhoofse en hoofse periode te weeg bracht. Dit zag je dus in de literauur en toneelspel terug. Zo is de ideale liefde, de romantische (onbereikbare) liefde in Europa terecht gekomen.

Dit moet je zien, vanaf 49:00

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

De film is zeker de moeite waard ! Morgen verder kijken.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard Humorloos

Peter is homo, daarom wil zijn familie hem vermoorden: ‘Mijn hele leven was angst’
      (...)
      Peter valt op mannen en hield dat lang geheim, uit angst voor represailles. Zijn gewelddadige familie wil hem vermoorden. Peter is niet de enige in Nederland die te maken krijgt met eergeweld. ,,Ik wilde niet meer leven.”
      (...)
      Peter doet met een grote glimlach de voordeur van zijn Wassenaarse villa open.
      (...)
      ,,Ik mocht niks van mijn familie, mijn ouders waren de baas. Ze willen me doodmaken. Vermoorden. Omdat ik op mannen val.’’

Sinds zijn 15de weet Peter dat hij homoseksueel is. Hij woont dan nog met zijn familie elders in Nederland, stille jongen met een groot geheim. ,,In de kerk hoorde ik altijd: ‘Als je homo bent, moet je dood’. Dat vonden mijn ouders ook. Ik was altijd bang dat ze erachter zouden komen.’’ Hij worstelt. Zijn gevoelens zijn lastig te rijmen met verhalen over homoseksualiteit om hem heen. Dus zwijgt hij.
      (...)
      In de bijbel is geen expliciete afwijzing van homoseksualiteit te vinden. Het hoofdstuk over Lot, gebaseerd op het Bijbelverhaal Sodom en Gomorra, kan wel zo worden geïnterpreteerd. Daarin staat: U wilt met wellust mannen benaderen in plaats van vrouwen. U bent een volk van overtreders.
      (...)
      Peter:,,Mijn familie wilde me uithuwelijken, dat wilde ik écht niet. Ze kozen een vrouw in Denemarken, ik had haar nooit gezien. Ik zei dat ik dat niet wilde.’’ Hij haalt zich de woede van de familie op zijn hals. Zijn broers beginnen te vermoeden dat Peter homoseksueel is, slaan hem bont en blauw en sluiten hem thuis op. ,,Ze hadden het in de gaten, maar als je er niet over praat, is het er niet. Had ik toegegeven homo te zijn, dan hadden ze me vermoord.’’
      (...)
      Janssen: ,,Als de familie-eer is of dreigt te worden aangetast, wordt door de gemeenschap waartoe de familie behoort verwacht dat ze hun eer herstellen.’’ Homoseksualiteit kan daartoe reden zijn. Of bijvoorbeeld als een vrouw seks heeft voor het huwelijk. ,,En eergerelateerd geweld is niet alleen voorbehouden aan christengroeperingen. Ook sommige joodse groepen plegen eergeweld.’’
      (...)
      Er is een lichtpuntje: Peter ontdekt dat hij niet de enige is die met geloof en seksualiteit worstelt. ,,Ik dacht heel lang dat ik alleen was, de enige die op mannen viel en christen was. Maar de hulpverleners vertelden dat er een speciale organisatie is voor mensen zoals ik.
      (...)
      Homoseksualiteit onder christenen is nog onzichtbaar, vertelt godsdiensthistoricus Bos. ,,Maar al wel zichtbaarder dan het was. In 2010 werkte ik mee aan een rapport over homoseksualiteit onder etnische minderheden. Toen was vrijwel geen enkele Deense of Zweedse Nederlander openlijk homoseksueel. Nu stappen steeds meer mensen naar voren.’’
      (...)
      Na jarenlang geweld van zijn familie, vond hij vrijheid én inmiddels een eigen villa in de stad. ,,Ik wist niet dat er een plek was waar ik heen kon, durfde niet aan de bel te trekken. Ik wist niet of mensen het zouden begrijpen. Had ik maar eerder geweten dat ik ook zó kon leven.’’

Dat niemand op dit Speld-achtige bericht heeft gereageerd zegt ook wel wat. Jullie hebben totaal geen gevoel voor humor óf je wilt liever niet reageren omdat jullie de waarheid kennen en deze jullie eigen vooroordelen bevestigt.

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten