‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’ - Pagina 6
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 6/7 EersteEerste ... 567 LaatsteLaatste
    Resultaten 51 tot 60 van de 63

Onderwerp: ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard Re: ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Van mij mogen moslims homoseksualiteit, netals christenen en joden, 'afkeuren', een 'afwijking vinden', 'afkeurenswaardig' vinden enz enz. Dat is volgens mij consistent met de cultuur en de heilige schrift van de religie. En vanuit de grondwettelijk verankerde godsdienstvrijheid schijnen gelovigen dit soort uitingen te mogen doen omdat dit consistent is met de leer van het geloof. Het valt binnen de godsdienstvrijheid. Mensen die hoog opgeven over godsdienstvrijheid moeten hier dan ook niet over zeuren. Immers de grondrechten van gelovigen zijn ruimer dan die van niet-gelovigen. Zo kregen kerken tijdens de coronamaatregelen ook meer ruimte om bijeenkomsten te realiseren, daar waar zulks voor andere evenementen met groepen strikt verboden was.

.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Het is niet iets wat ik bedacht heb. Homoseksualiteit is niet halal. Jij voert aan dat op homoseksualiteit in de bijbel (en Torah) de doodstraf staat en refereert daarbij aan het boek van Lot.

Netals in de Bijbel wordt ook in de Koran niet letterlijk over "homoseksualiteit" gesproken, want dat begrip onstond pas later. Maar seksuele handelingen tussen twee mensen van hetzelfde geslacht bestonden toen ook en werden afgekeurd. In Soerra 'De Hoogten' wordt seksueel gedrag tussen mannen afgekeurd. Dus kan homoseksualiteit daarmee onmogelijk "halal" zijn.

Bron : Koran - 7: Al-Aa'raaf

Kijk nou hoor je het ook eens van een ander knuppeltje. Voortaan niet zo uit "de hoogten" doen.
      Nu maak je het nog bonter. Ik heb nog nooit in deze naar het Bijbelboek Lot gerefereerd. Daar kom je zelf mee aanzetten.
      Maar dat verhaal doet er helemaal niet toe in deze discussie. De christenen en joden hebben zich in hun homofobe godsdienstwaan dan ook nooit op het boek Lot beroepen, maar zoals ik altijd al heb aangegeven - op het Bijbelboek 'Leviticus' - waarin meerdere keren staat dat homoseksuelen 'moeten worden gedood'.

Ben je in je kruistocht nu al zover gezakt dat je met YouTube filmpjes komt aanzetten.

Ik stel hier al jaren dat er geen islamitisch verbod is op homoseksualiteit - en tot nu toe heeft er geen een moslim hier het tegendeel aangetoond - terwijl je dat toch zou kunnen verwachten, als dat wel zo zou zijn. Wat volgens de islam niet verboden is (haram) - is dus toegestaan (halal).

Er staan er in de soenna - de door moslimgeleerden geautoriseerde biografie) diverse uitspraken die zowel homo-erotisch als pederastisch zijn. Ook in andere overleveringen, die bij de belangrijkste verzamelaars, Muslim en Bukhari te lezen zijn, staan er diverse. En zelfs de koran is er niet helemaal vrij van.

In de Arabische cultuur bestond er al ver voor de komst van de islam een uitgebreide literatuur met verhalen en gedichten. Vele daarvan gingen zeer openlijk over liefde en seks, ook als het over pederastie ging, en dat soort gedichte werden gecatalogiseerd onder de naam "Gazale" (hertje). Die gingen niet over vierbenige hertjes, maar over mooi jongens, en waren ronduit pederastisch. (Lees de arabist en onderzoeker van de vroege Arabische literatuur 'Kurpershoek')

Maar ook na de komst van de islam ging dat allemaal vrolijk en vrij door. De als grootste beschouwde Arabische nazaat van die vroegere dichters was 'Abu Nuwas', die na zelf eerst met kalief 'Harun al-Rachid', die heerste tussen 786 en 809, het bed deelde - later de minnaar werd van Haruns oudste zoontje en opvolger 'al-Amien', die daarna nog tien jaar regeerde.
      Al die tijd leefde Abu Nuwas aan het hof in Bagdad, waar hij alsmaar mooie gedichten over rozen en wijn schreef.
      En al drinkend - schreef hij ook: "Ik ben een grote wijndrinker. Ik berijd de tere reekalfjes." Dat laatste was nog zijn meest nette uitdrukking van dat lichamelijk bedrijf in zijn vele andere gedichten. Hij riep dan ook veelvuldig op om het glas te heffen en te drinken op de gezondheid van mooie jongens (die reekalfjes).

Voor Abu Nuwas zijn er al heel lang geleden in Irak standbeelden opgericht en straten naar vernoemd. In Tunesië werd in 1987 nog een heel groot nieuw strandhotel naar hem vernoemd. En op Mercurius draagt een reuze grote krater zijn naam.

Kortom, stop eens met je blinde kruistocht, dan wordt het hier een stuk gezelliger.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

cactus cripticus HaasHaas's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349538

een topic van een smerige homohater die moslims iets komt vertellen. dit wangedrocht heeft een politieke leider en partij geholpen die extreem tegen homo's was/is. bij voorbaat niet serieus te nemen. daarnaast discrimineert holland marokkanen, turken en andere mensen uit de maatschappij. voordat ze met de bejubbelde politiek correcte homo-aanvaarding komen aankakken, moeten ze eerst de hand in de eigen hypocriete boezem steken.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard ‘Allah verafschuwt seks tussen mensen van het eigen geslacht’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      een topic van een smerige homohater die moslims iets komt vertellen. dit wangedrocht heeft een politieke leider en partij geholpen die extreem tegen homo's was/is. bij voorbaat niet serieus te nemen. daarnaast discrimineert holland marokkanen, turken en andere mensen uit de maatschappij. voordat ze met de bejubbelde politiek correcte homo-aanvaarding komen aankakken, moeten ze eerst de hand in de eigen hypocriete boezem steken.
      Wat kan het jou uberhaupt rotten wat ik vind. En wat kan het mij rotten wat jij vindt?
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349538

Wat kan het jou uberhaupt rotten wat ik vindt. En wat kan het mij rotten wat jij vindt
      leer eerst nederslands schrijven. wat ik vind zonder t stuk fascistisch uitschot. wat jou kan rotten is jouw mening die rot uit je bek komt rollen.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaasHaas Bekijk Berichten
      leer eerst nederslands schrijven. wat ik vind zonder t stuk fascistisch uitschot. wat jou kan rotten is jouw mening die rot uit je bek komt rollen.
      prima.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Ingeschreven
      Dec 2006
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2349538

prima.
      tuurlijk prima voor een dom fascistisch gedrocht.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      Het is dan ook ten onrechte om dit juist aan de islam tegen te werpen en inadequaat om bij uitstek op de islam te focussen*. De menselijke oorsprongen en oorzaken hiervan zijn alom aanwezig.

* En dat hoeft ook niet met grote letters.
      Ik focus niet exclusief op de islam als het gaat om homohaat. Weet je nog over de nashville verklaring? En ook de voetbal spaar ik niet.

Ja zeg, dat is nogal logisch. Zonder mensen geen religie. Het begrip God is sowieso een menselijk idee. En rondom dat begrip God is weer een scala van patriarchale regels geproduceerd. Veel van die regels en ideeën zijn ouder dan de religie zelf. Gods wil is mensenwerk. "Mannenwerk" beter gezegd. God als excuus om patriarchale regels een solide status te verlenen.

.

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745199

Ik focus niet exclusief op de islam als het gaat om homohaat. Weet je nog over de nashville verklaring? En ook de voetbal spaar ik niet.

Ja zeg, dat is nogal logisch. Zonder mensen geen religie. Het begrip God is sowieso een menselijk idee. En rondom dat begrip God is weer een scala van patriarchale regels geproduceerd. Veel van die regels en ideeën zijn ouder dan de religie zelf. Gods wil is mensenwerk. "Mannenwerk" beter gezegd. God als excuus om patriarchale regels een solide status te verlenen.
      Dat weet ik wel en dat wrijf ik je ook niet aan. Onlangs werd zulks je wel aangewreven en daar was je niet zonder reden zeer verontwaardigd over. Je spreekt je vaak over tal van deze zaken uit.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

Prikker
      Ingeschreven
      Sep 2005
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      165224

Die nazi moet maar zelf eens in de spiegel kijken. Was het niet hij die lijstaanvoerder was van een nazi partij welk behalve anti allochtoon is ook homo haat propageert.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten