Nederlandse mannencultuur moet verdwijnen zodat homo's zichzelf durven te zijn. - Pagina 2
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 2/2 EersteEerste 12
    Resultaten 11 tot 18 van de 18

Onderwerp: Nederlandse mannencultuur moet verdwijnen zodat homo's zichzelf durven te zijn.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard Re: Nederlandse mannencultuur moet verdwijnen zodat homo's zichzelf durven te zijn.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      dát
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Enduring Endurance mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48991

Standaard Re: Nederlandse mannencultuur moet verdwijnen zodat homo's zichzelf durven te zijn.

Klagen/zeuren/laster/roddelpraat is voor homo's.

En ja oef dan zeur ik ook!

Achja. Ik gok dat de ironie hiervan mijn lasteraards ontgaat.

Doei lasteraars, get a life.
      Weet je? Je kunt ook gewoon aardig zijn....!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

Enduring Endurance mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48991

Ik heb het even opgezocht in ethymologisch woordenboek...

lasteraar, raar woord.

laster [kwaadsprekerij] oudnl, laster[schande]middelnl[smaad]

etc etc.

Emotiebubbles beheersen svp. Maak er een puntje van. a dot. as in small...

laat de last van je afvallen lasteraar, ipv raar last gaan dragen, carry your own plz.
      Weet je? Je kunt ook gewoon aardig zijn....!!!
      http://www.soundcloud.com/hugo32

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard Voetbal-cultuur is homofoob

UEFA verbiedt regenboogstadion in München bij duel Hongarije

Bron :AD.nl - UEFA verbiedt regenboogstadion in München bij duel Hongarije - 21 juni 2021

De Allianz Arena in München, waar Hongarije woensdag op bezoek komt. © Hollandse Hoogte / dpa Picture-Alliance

De UEFA verbiedt het om bij de wedstrijd tussen Duitsland en Hongarije de Allianz Arena te laten verlichten in de kleuren van de regenboog. Dat meldt Bild. Jens Grittner, persvoorlichter van de Duitse voetbalbond, laat weten dat de UEFA vasthoudt aan de standaardkleuren die gelden voor stadions tijdens dit EK.

De gemeenteraad van München hoopte dat het EK-stadion in de stad bij de wedstrijd tussen Duitsland en Hongarije kon worden verlicht in de kleuren van de regenboog. De Allianz Arena van Bayern München kan aan de buitenkant in allerlei kleuren worden verlicht. De UEFA staat dit echter niet toe. ,,De UEFA staat een uniform stadionontwerp toe. En heeft goede gronden om dit uniforme stadionontwerp na te laten leven. Misschien hoef je niet per se de veranderingen door te voeren op de wedstrijddag”, laat Grittner weten.

Afgelopen week werd in het Hongaarse parlement een wet aangenomen, waarmee wordt verboden om homoseksualiteit en het veranderen van sekse te ‘promoten’ onder jongeren tot 18 jaar. De regering van premier Viktor Orbán ziet de wetgeving als een manier om op te komen voor het welzijn van kinderen, maar critici spreken over een aanslag op de vrijheid van meningsuiting.

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Mooi dat de UEFA dat doet. Heel de voetbal wereld is zo homofoob als de pieten - en dan wil het bestuur van dat kutstadion gaan pronken met andermans veren om zo hun straatje even schoon te vegen.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Mooi dat de UEFA dat doet. Heel de voetbal wereld is zo homofoob als de pieten - en dan wil het bestuur van dat kutstadion gaan pronken met andermans veren om zo hun straatje even schoon te vegen.
      Ja zo kun je het ook bekijken.

"De UEFA staat een uniform stadionontwerp toe. En heeft goede gronden om dit uniforme stadionontwerp na te laten leven."
      Standaard homofoob ja.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

Feyenoord krijgt ‘roze’ supportersvereniging: ‘Hand in hand met mijn vent bij de Kuip? Dat durf ik niet’

‘roze’ Feyenoordfans zijn de homo-onvriendelijke spreekkoren in de Kuip zó zat dat ze een supportersvereniging voor lhbti’ers beginnen: de Roze Kameraden. Daarmee hopen ze acceptatie af te dwingen. ,,Het is een machowereldje.”

Eric Oosterom 14 aug. 2021 Laatste update: 15-08-21, 18:58
      Paul van Dorst (33), voorzitter van de Roze Kameraden, kan de teksten drómen. Als Feyenoord tegen FC Utrecht speelt, zingen de Rotterdammers steevast over ‘de homo's van Utrecht’. Een speler die ogenschijnlijk te snel gaat liggen, is een ‘flikkertje’. En de tegenstander? Die wordt al snel ‘tyfusflikker’ genoemd.

Van Dorst - getrouwd met een man - komt al twintig jaar in de Kuip en is de homo-onvriendelijke teksten inmiddels gewend. ,,Maar dat is toch eigenlijk te bizar voor woorden? Ik zou ook nooit hand in hand met mijn vent langs de Kuip lopen. Dat durf ik niet. Je bent toch bang voor reacties.”

‘Transgender durft stadion niet in’

Van Dorst vertelt over een vrouw die het stadion niet in durft, omdat ze transgender is. ,,En ik kan me goed voorstellen dat wanneer je jong bent en over je seksualiteit twijfelt, het onveilig kan voelen om naar de Kuip te gaan. Dat is zonde, want Feyenoord is een prachtige club. Nederland telt 2,5 miljoen mensen die Feyenoord een warm hart toedragen: zij moeten zich allemaal welkom voelen.”

Zo ontstond een halfjaar geleden het idee om de Roze Kameraden op te richten: een supportersvereniging speciaal voor de lhbti-gemeenschap. Donderdag zetten de drie bestuursleden hun handtekening en is de oprichting een feit.

De vereniging moet zich laten zien, vindt Van Dorst. ,,Als je onzichtbaar bent, zul je ook niemand aan het denken zetten.” De Roze Kameraden krijgen onder meer hun eigen sjaals en vlaggen. De hoop is dat specifieke spreekkoren uiteindelijk verdwijnen, omdat supporters snappen hoe kwetsend die kunnen zijn.

Paul van Dorst (33) begint een 'roze’ supportersvereniging voor Feyenoorders. © Jan de Groen

Bont en blauw geslagen

De Roze Rčgâhs, de in 2013 opgerichte evenknie uit Den Haag, hebben Van Dorst en zijn mede-bestuursleden geďnspireerd. De Haagse 'roze’ fans werden aanvankelijk sceptisch door de Hagenezen ontvangen, maar zijn inmiddels geaccepteerd. ,,Het is een kwestie van een lange adem hebben.”

Toen de Roze Kameraden, die ook gewoon een gezelligheidsclub moet worden met café Boudewijn als stamkroeg, eerder deze week hun oprichting aankondigden, regende het reacties. Honderden berichten kreeg Van Dorst binnen. Het gros was positief.

Fijn gevoel

Over de negatieve reacties wil de Rotterdamse sportschoolhouder niet uitweiden. Wel zegt hij preventief met de politie te hebben gesproken. ,,Het geeft me een fijn gevoel om te weten dat de politie van ons initiatief op de hoogte is. Bij de oprichting van de Roze Rčgâhs is één van de leden namelijk bont en blauw geslagen. Dat blijft toch in je achterhoofd zitten, zeker als je sommige reacties leest.”

Het probleem, denkt Van Dorst, zit ’m in de voetbalcultuur. ,,Het is een machowereldje. Alles moet maar stoer zijn, iedereen maakt elkaar bang. Maar je kan ook prima fanatiek en stoer zijn, terwijl iederéén zich fijn voelt. Waarom zou die combinatie niet kunnen bestaan?”

Regenboogvlag bij de Kuip?

De Roze Kameraden hebben inmiddels met Feyenoord gesproken. Een tweede gesprek volgt later dit jaar. ,,Ik denk dat de club nog een extra stapje kan zetten. Hijs de regenboogvlag eens, neem lhbti-acceptatie op in de sociaal-maatschappelijk programma’s. Daar willen wij bij helpen.”

De club laat via een zegsman weten open te staan voor de vereniging. ,,Zwart of wit, gelovig of niet-gelovig, heteroseksueel of niet: iedereen is welkom en kan bij Feyenoord zichzelf zijn. Maar als mensen de behoefte voelen zich extra met elkaar te verbinden, is dat helemaal prima.” De woordvoerder verwacht dat het hijsen van de regenboogvlag bij een volgend gesprek met de Roze Kameraden ter sprake komt.

Van Dorst hoopt dat ooit iederéén onbezorgd de Kuip binnenwandelt. ,,En als we maar tien personen van mening kunnen doen veranderen, is dat óók al iets.”

https://www.ad.nl/rotterdam/feyenoor...niet~a47007ec/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Ik steun de lhbtqwerty gemeenschap volledig!!! Met hart en ziel. Van mij mag iedereen homo zijn en zelfs worden!!!

Laatst sprak ik een goed uitziende man op een terras. Hij twijfelde over zijn geaardheid, zei hij. Ik kreeg nul aandacht van de vrouwtjes door hem. Elke keer als ik dacht dat en vrouwtje naar mij keek lachten ze naar hem.

Ik heb hem uiteindelijk met al mijn kracht mentaal het laatste duwtje gegeven richting de lhbtqwerty vallei. Eindstand: hij bedankte mij ook nog. Veel geluk daar.

Power to the regenboogflikkers!!

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten