Marokkaan uit D'66 gezet omdat hij tegen regenboogvlag en gaybrapad stemde - Pagina 3
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 3/7 EersteEerste ... 234 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 21 tot 30 van de 64

Onderwerp: Marokkaan uit D'66 gezet omdat hij tegen regenboogvlag en gaybrapad stemde

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Standaard Re: Marokkaan uit D'66 gezet omdat hij tegen regenboogvlag en gaybrapad stemde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Eke Bekijk Berichten
      Weet jij veel hoe ze (=homofoben) denken over een bij hen negatieve emoties oproepende vlag aan een neutraal raadhuis ?
      Waarom vraag jij je dat af. Is er een goede reden om rekening te moeten houden met homo-intolerante gevoelens van anderen?

Houden mensen die een tempel plaatsen waar ook homo-intolerantie gepreekt kan worden soms rekening met wat dit doet met de gevoelens van lgbt'ers? De tempel als symbool voor religieuze lgbt-intolerantie. Ik vind de gevoelens van zulke mensen bij het zien van de regenboogvlag op een raadhuis totaal irrelevant. Het is al erg genoeg dat er steeds meer van die tempels bijkomen.
      Niet dat ik de bouw er van zou willen tegenhouden. De tempel is namelijk niet de oorzaak, maar wel een teken. Nee het zit allemaal tussen de oren en daar hebben we geen invloed op.

.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Standaard Re: Marokkaan uit D'66 gezet omdat hij tegen regenboogvlag en gaybrapad stemde

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Waarom vraag jij je dat af. Is er een goede reden om rekening te moeten houden met homo-intolerante gevoelens van anderen?

.
      Als het over een actie gaat die op bestuurlijk niveau besloten is dient ze wel degelijk geëvalueerd te worden. Het bestuur dient rekenschap af te leggen voor haar daden. In dit geval het schilderen van een zebrapad/het in het weekend uithangen van een vlag aan het gemeentehuis. Uiteindelijk werkt ze ten behoeve van de gemeenschap en ze wordt ook nog eens met belastinggeld betaald.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Als het over een actie gaat die op bestuurlijk niveau besloten is dient ze wel degelijk geëvalueerd te worden. Het bestuur dient rekenschap af te leggen voor haar daden. In dit geval het schilderen van een zebrapad/het in het weekend uithangen van een vlag aan het gemeentehuis. Uiteindelijk werkt ze ten behoeve van de gemeenschap en ze wordt ook nog eens met belastinggeld betaald.
      Het gaat hier over een kwestie die nog maar heel kort in de grondwet is verankerd: verbod op discriminatie op grond van seksuele geaardheid. Er hoeft door de gemeente dus géén rekening gehouden te worden met mensen of groepen die dit artikel van de grondwet minachten. Dat zou een mooie boel worden zeg. Dan kan de gemeente ook wel rekening houden met de gevoelens van racisten of criminelen. Zolang acties van de gemeemte volledig passen binnen het kader van de grondwet hoeft met de gevoelens van tegenstanders van een grondwetsartikel geen rekening gehouden te worden.

.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Wat jij beweert is helemaal correct, maar jouw vraag ging erover waarom IK het opmerkte. Jij vertelt dat het een steuntje in je rug geeft als je die kleurige vlaggen ziet wapperen." YEHHH, ze staan aan mijn kant "
      IK vraag me af wat het effect op de bevolking is : wordt zij daadwerkelijk minder homofoob ?

Reageer eens op mijn opmerking dat de Gemeente zich generieker dient op te stellen in plaats van specifieker.
      Het gaat er toch om dat acties van de Gemeente (als instituut) discriminatie binnen haar gelederen aanpakt /doet verminderen ? Dus : niet alleen zebrapaden verven om alleen homo's een gevoel van support te geven. (als dat support het doel zou zijn)

Dit betekent trouwens niet dat ik alle zebrapaden (voor alle gediscrimineerde groepen) wil versieren in de publieke ruimte. HUH, echt niet ? Dat opent trouwens WEL perspectieven voor m'n creativiteit ! haha.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Wat jij beweert is helemaal correct, maar jouw vraag ging erover waarom IK het opmerkte. Jij vertelt dat het een steuntje in je rug geeft als je die kleurige vlaggen ziet wapperen." YEHHH, ze staan aan mijn kant "
      IK vraag me af wat het effect op de bevolking is : wordt zij daadwerkelijk minder homofoob ?

Reageer eens op mijn opmerking dat de Gemeente zich generieker dient op te stellen in plaats van specifieker.
      Het gaat er toch om dat acties van de Gemeente (als instituut) discriminatie binnen haar gelederen aanpakt /doet verminderen ? Dus : niet alleen zebrapaden verven om alleen homo's een gevoel van support te geven. (als dat support het doel zou zijn)

Dit betekent trouwens niet dat ik alle zebrapaden (voor alle gediscrimineerde groepen) wil versieren in de publieke ruimte. HUH, echt niet ? Dat opent trouwens WEL perspectieven voor m'n creativiteit ! haha.
      Over die andere discriminatie - discriminatie op grond van etniciteit/ras - die wellicht omvangrijker is dan lgbt-intolerantie, ja daar moeten ze/we natuurlijk ook wat aan doen. Eigenlijk mogen ze daarvoor wat mij betreft best die regenboogvlag "kapen". Als symbool van gelijkwaardigheid op basis van etniciteit, geslacht, (leeftijd?) en seksuele geaardheid. Precies zoals het in de grondwet verankerd is. Als ze die vlag daarvoor willen gebruiken hebben ze mijn steun. En dat kan door een partij of een raadslid als voorstel worden gedaan. Zo kan Hassan Saïdi nu als eenmansfractie(?) dit voorstel doen.

Ik denk dat nu Hassan Saïdi uit de fractie van D66 is gezet, en niet zelf is opgestapt uit onvrede, het aan hem is of hij zijn zetel afgeeft aan D66 of als zelfstandige eenmansfractie verder wil gaan. Dat laatste zou ik tamelijk logisch vinden. Als eenmansfractie is hij niet langer gebonden aan partij standpunten, maar kan hij zijn eigen standpunten bepalen. Dat geeft hem dus ook de vrijheid om met een voorstel te komen over discriminatie op grond van etniciteit en/of ras.

.
      Het individu moet vrij zijn zolang hij de vrijheid van een ander daar niet mee beperkt.

John Stuart Mill

O'Tmazirt ⵓ'ⵜⵎⴰⵣⵉⵔⵜ Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614777

Standaard Re: D66-raadslid uit partij gezet na stem tégen regenboogvlag: ‘Het is symboolpolitiek’

Lekker democratisch om zo iemand uit een politiek partij te zetten..

De politiek wordt zo verkracht door missgeplaatste zogenaamd tolerantie.

Dit wekt alleen maar intolerantie op en zulke groepen horen juist normaal te doen net als de rest en niet kost wat kost moeten opvallen .. wat een kinderachtig manier van vragen om onnodig aandacht!

ze kunnen beter met dat geld een dakloos verwennen ofzo
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 12-07-21 om 21:24.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Over die andere discriminatie - discriminatie op grond van etniciteit/ras - die wellicht omvangrijker is dan lgbt-intolerantie, ja daar moeten ze/we natuurlijk ook wat aan doen.

Eigenlijk mogen ze daarvoor wat mij betreft best die regenboogvlag "kapen". Als symbool van gelijkwaardigheid op basis van etniciteit, geslacht, (leeftijd?) en seksuele geaardheid. Precies zoals het in de grondwet verankerd is.

.
      ,
      Aardig om de vlag die jou goed doet, te willen delen met andere gediscrimineerden in de hoop dat het HEN o o k aanspeekt, RG .

Bij de eerste zin uit het citaat : het gaat niet de omvangrijkheid van het soort discriminatie, maar het feit dat homofobie onderdeel is van een groter probleem, namelijk discriminatie in de Gemeente !

Kijk nou weer naar die 3 Engelse spelers in het E.K...en de reacties op hen. Waaardeloos !
      We moeten ons er over gaan buigen HOE we discriminatie kunnen voorkomen /doen verminderen, Rob, en gaan inventariseren en delen wat helpt ! Daar wordt trouwens al hard aan gewerkt, maar ik heb het idee dat ook (D'66 -)Veenendaal zich daarin niet veel verdiept heeft.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Nov 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      776493

Ik denk dat nu Hassan Saïdi uit de fractie van D66 is gezet, en niet zelf is opgestapt uit onvrede, het aan hem is of hij zijn zetel afgeeft aan D66 of als zelfstandige eenmansfractie verder wil gaan. Dat laatste zou ik tamelijk logisch vinden. Als eenmansfractie is hij niet langer gebonden aan partij standpunten, maar kan hij zijn eigen standpunten bepalen. Dat geeft hem dus ook de vrijheid om met een voorstel te komen over discriminatie op grond van etniciteit en/of ras.
      .
      Dat zou een mogelijkheid zijn !

Ze kunnen zich mss kunnen verzoenen, Rob ? En een regenboogtaart met veel gekleurd fruit maken voor Hassan en daarna samen weer hard aan de slag gaan om discriminatie te verminderen ?

Hij werkt al zo lang voor D'66 !

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110980

Standaard Re: D66-raadslid uit partij gezet na stem tégen regenboogvlag: ‘Het is symboolpolitiek’

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Lekker democratisch om zo iemand uit een politiek partij te zetten.
      Uit de partij...? Uit de hele politiek met die malloot, ja. Naar de galeien ermee, en rap.

En laat nu al dat gezever maar eens ophouden.
      Laatst gewijzigd door knuppeltje; 13-07-21 om 11:26.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011799

13 juli 2021

ING weigert bankpasontwerp met regenboog

ING staat klanten toe om hun eigen betaalpas te ontwerpen. Maar een afbeelding van een regenboog is daarbij niet toegestaan, ontdekte hacker Jilles. Vreemd, omdat er in de door ING samengestelde lijst met verboden afbeeldingen op het eerste gezicht niets lijkt te staan dat een regenboog verbiedt.

Een medewerker van ING laat Jilles via Twitter weten dat “vlaggen überhaupt niet zijn toegestaan”. In de voorwaarden staat alleen dat vlaggen van landen zijn verboden.

Although it is not against their Term Of Service now. LGBTI flags are not tolerated. And they suggest to alter the TOS for it. pic.twitter.com/44PPd473e2
      — Jilles(@jilles_com) July 13, 2021

Jilles wijst er in een tweet op dat de bank bij andere gelegenheden graag mooie sier maakt met de regenboogvlag. “ING staat voor diversiteit”, schreef de bank bijvoorbeeld op 11 oktober, Coming Out Dag.

Ook opmerkelijk: in het verleden was het wel mogelijk om een foto van Thierry Baudet te gebruiken voor je pinpas.

Dit was twee jaar geleden nog heel grappig. Iemand suggesties voor een nieuwe foto voor op m'n pinpas? pic.twitter.com/V7tCWguIy9
      — Alexander Klöpping (@AlexanderNL) April 1, 2019

https://joop.bnnvara.nl/nieuws/ing-w...-met-regenboog
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten