De Taliban is niet te stoppen?
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 52

Onderwerp: De Taliban is niet te stoppen?

O'Tmazirt ⵓ'ⵜⵎⴰⵣⵉⵔⵜ Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614777

Standaard De Taliban is niet te stoppen?

Wiens schuld is dat?

Als de russen en later de amerikanen Afghanistan met rust hadden gelaten dan hadden we van de Taliban niet gehoord.

Begin nooit een oorlog tegen wie dan ook als jij wat te verliezen hebt terwijl de ander niets te verliezen heeft.

( oplossing was : ieder Taliban koppelen aan een ongewapend "blonde vrouw" en vrede op aarde ..nu is het land corrupt als het maar kan en de Taliban denkt de boel is makkelijk te overnemen)

de kogels daar raken niet op ?
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 08-08-21 om 18:23.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614777

Standaard Re: De Taliban is niet te stoppen?

Wat zijn de lessen?

stel dat ik buitenaards ben met een mening dan zou ik zeggen :

De democratie.
      De vrijheid.
      De Vrouwenrechten.
      De welvaart / ontwikkeling enzo.

allemaal deze gedroomde doelen kun je nooit met invasie van een schietend leger bereiken.

En nu?

Laat Aghanistan een boerka dragen als zij dat willen ( filosofisch denken de meeste dromerige gelukzoekers op deze wereld dat Europa & Amerika ook een boerka draagt want deze dromers mogen de gezichten van "welvarend" europa en amerika niet zien!)

"De Taliban is immuun geworden door toedoen van veel geweld en agressie" ?
      Laatst gewijzigd door Oiseau; 08-08-21 om 17:48.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Wiens schuld is dat?

Als de russen en later de amerikanen Afghanistan met rust hadden gelaten dan hadden we van de Taliban niet gehoord.

Begin nooit een oorlog tegen wie dan ook als jij wat te verliezen hebt terwijl de ander niets te verleizen heeft.
      Was vanaf het begin al foute strategie. De missie Afghanistan was er een van vergelding als antwoord op 9/11.

.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614777

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Was vanaf het begin al foute strategie. De missie Afghanistan was er een van vergelding als antwoord op 9/11.

.
      Een soort onbeheerst ere wraak, kruistocht op verkeerde Volk.

De meeste kapers waren uit SA en geen 1 behoort tot de Taliban.

De amerikaanse cowboys kunnen niet hun woede beheersen en ze beschikken over teveel wapens en weinig hersens.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Een soort onbeheerst ere wraak, kruistocht op verkeerde Volk.

De meeste kappers zijn uit SA en geen 1 behoort tot de Taliban.

De amerikaanse cowboys kunnen niet hun woede beheersen en ze beschikken over teveel wapens en weinig hersens.
      Ja dat heb ik ook altijd verkeerd gevonden. De kapers kwamen uit SA terwijl Afghanistan werd aangevallen.

.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614777

Ja dat heb ik ook altijd verkeerd gevonden. De kapers kwamen uit SA terwijl Afghanistan werd aangevallen.

.
      Als America SA had aangevallen dan hadden ze direct te maken met meer dan 1 miljard zielen die niets te verliezen hebben.

dan zou America als supermacht nu verledentijd zijn en deze wereld 1000 jaar terug in de tijd .. maak geen slapende kamelen wakker!

hmm

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Als America SA had aangevallen dan hadden ze direct te maken met meer dan 1 miljard zielen die niets te verliezen hebben.

dan zou America als supermacht nu verledentijd en deze wereld 1000 jaar terug in de tijd .. maak geen kamelen wakker!

hmm
      Hoezo niets te verliezen? Iedereen die slachtoffer wordt van een oorlog is verliezer. Mensen hebben altijd wel iets te verliezen. En daarbij het leven verliezen is dan wel het grootste verlies.

Waar haal je eigenlijk die miljard mensen vandaan? SA heeft geen miljard inwoners. Als je bedoelt een miljard moslims dan denk ik dat je een vergissing maakt. Die miljard mensen maken zich namelijk ook niet druk om hun broeders, want ze laten bijvoorbeeld ook de Palestijnen in de steek. Dus waarom zouden die miljard zich dan wél druk maken om een oorlog tegen SA? Dat verwacht ik niet.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614777

Ingrijpen van buitenaf is zelden goed en dus laat de mensen daar het zelf met elkaar uitzoeken ( indien nodig eerst het uitvechten )

ik kies geen partij.

Eric de Blois
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      14

Ingrijpen van buitenaf is zelden goed en dus laat de mensen daar het zelf met elkaar uitzoeken ( indien nodig eerst het uitvechten )

ik kies geen partij.
      Mee eens. Ik ben sowieso tegen oorlog. En zeker tegen het voeren van een oorlog tegen een land dat ons niet had aangevallen. Wij hadden en hebben daar gewoon helemaal niets te zoeken.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614777

Hoezo niets te verliezen? Iedereen die slachtoffer wordt van een oorlog is verliezer. Mensen hebben altijd wel iets te verliezen. En daarbij het leven verliezen is dan wel het grootste verlies.

Waar haal je eigenlijk die miljard mensen vandaan? SA heeft geen miljard inwoners. Als je bedoelt een miljard moslims dan denk ik dat je een vergissing maakt. Die miljard mensen maken zich namelijk ook niet druk om hun broeders, want ze laten bijvoorbeeld ook de Palestijnen in de steek. Dus waarom zouden die miljard zich dan wél druk maken om een oorlog tegen SA? Dat verwacht ik niet.
      Dat jij zoiets niet verwacht kan ik goed begrijpen maar wat onvoorwaardelijk de Moslims verbindt is de verplichting om richting Mekka te bidden .. Alle Moslims ( hoe zwak ook ze zijn kunnen uit het niets sterk opkomen voor Het Huis van de Islam en zeker wanneer de bedreiging echt plaats vindt )

Een kwestie van spiritueel motivatie om te verdedigen wat er echt toedoet.. De echte vijanden van de Islam weten waar de grenzen liggen anders gaan de geesten uit de fles, bij wijze van spreken, ontsnappen..

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten