Grote bedrijven dumpen de Meilandjes na racistische uitspraken over moslima's en hijaab
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 5 van de 5

Onderwerp: Grote bedrijven dumpen de Meilandjes na racistische uitspraken over moslima's en hijaab

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011800

Standaard Grote bedrijven dumpen de Meilandjes na racistische uitspraken over moslima's en hijaab

De familie Meiland © Brunopress

Na Hallmark, Emma en Nivea verbreekt ook Milka banden met Meilandjes

Update

Ook huidverzorgingsmerk Nivea en chocolademerk Milka zetten de samenwerking met de familie Meiland per direct stop. Eerder al verbraken Emma Matras en kaartenbedrijf Hallmark de samenwerking, na opmerkingen van Erica Meiland over mensen met een hoofddoek.

Mark den Blanken 30-11-21, 15:51 Laatste update: 19:45

Beiersdorf, het moederbedrijf van NIVEA, laat vanmiddag aan deze site weten dat het ‘inclusiviteit en diversiteit op alle gebieden omarmt’. ‘We zetten ons in voor acceptatie en gelijkheid en zijn tegen elke vorm van discriminatie. Erica Meiland heeft uitspraken gedaan over de islam waarin zij gesteund wordt door haar dochter Maxime. Beiersdorf kan zich niet vinden in deze uitspraken. Door een samenwerking tussen Nivea en Maxime te starten zou het voelen alsof we ons verbinden aan een gedachtegoed dat niet past bij ons als organisatie en het merk. Nivea is er namelijk voor iedereen, ongeacht religie, afkomst, geslacht, seksuele geaardheid en leeftijd.’

Gisteravond werd bekend dat Emma Matras de samenwerking met Maxime Meiland per direct stopzette. Emma Matras besloot contact te zoeken met Maxime Meiland na uitspraken die haar moeder Erica had gedaan in haar nieuwe biografie. Daarin sprak ze zich kritisch uit over het dragen van hoofddoeken en boerka’s. Ze zegt onder meer: ,,Rot op joh, met je boerka. Ik heb weleens drie van die pinguïns in Noordwijk zien lopen, dat is toch niet normaal?”

Inclusiviteit

In het statement op Instagram schrijft het matrassenmerk: ‘De recente opmerkingen van Erica Meiland, moeder van Maxime Meiland, staan haaks op onze waarden. Omdat wij Maxime niet willen beoordelen op basis van de standpunten van haar moeder, hebben we haar de kans gegeven om publiekelijk te reageren. Ze heeft hier tot op heden geen gehoor aan gegeven.’

Daarom gaat het bedrijf nu tot actie over. ‘Emma neemt expliciet afstand van de opmerkingen van Erica Meiland. We accepteren het niet dat een groep mensen wordt buitengesloten of veroordeeld op basis van ras, religie, seksuele oriëntatie of elk ander persoonlijk kenmerk. Daarom hebben we besloten de samenwerking met Maxime per direct stop te zetten, aangezien wij niet willen samenwerken met iemand die onze waarden van diversiteit en inclusiviteit niet omarmt.’

Ook Milka heeft inmiddels de samenwerking verbroken, valt te lezen op Instagram. Het chocoladebedrijf schrijft: ‘We hebben in het verleden inderdaad een eenmalige samenwerking met Maxime Meiland gehad. Deze samenwerking dateert van voor de verschijning van het boek van Maxime haar moeder en er is dus momenteel geen enkele andere vorm van samenwerking tussen Milka en Maxime. We willen echter duidelijk stellen dat Milka (..) geen enkele vorm van racistische uitspraken duldt.’

Daarom heeft het bedrijf toch actie ondernemen en contact gezocht met Maxime. ‘Wij hebben reeds de posts van Maxime van onze eigen social media kanalen verwijderd en hebben we ook aan Maxime gevraagd om dit op haar eigen social media profiel te doen.’

Erica laat weten geen commentaar te willen geven op de kwestie.

SBS 6

Werkgever Talpa, die de reallifesoap van de Meilandjes uitzendt op SBS 6, reageert in een statement aan deze site: ‘Onze samenwerking met de familie Meiland betreft het programma dat we met hen maken: Chateau Meiland. Het programma geeft een unieke blik in het bijzondere leven van de familie en staat bekend als luchtig amusement over het wel en wee van het gezin. Binnen die kaders van onze samenwerking doen we uitspraken over de familie en/of gebeurtenissen. Overige (prive)zaken en/of samenwerkingen, buiten het programma om, komen voor rekening van de familie zelf. Talpa is voor vrijheid van meningsuiting en tegen het opzettelijk kwetsen van medemensen of bevolkingsgroepen.’

Eerder haalde Hallmark kaarten die gebaseerd zijn op teksten van de Meilandjes van hun site af. ,,Wij sluiten niemand uit en vinden dat iedereen erbij hoort en ertoe doet. Wanneer een partner met wie wij samenwerken onze visie niet deelt, voelen wij ons genoodzaakt deze producten (…) offline te halen", stelde het bedrijf.

Dappere vrouw

PVV-leider Geert Wilders heeft overigens zijn steun uitgesproken voor Erica Meiland. Op Twitter noemt de politicus Meiland ‘een dappere vrouw’, die steun verdient ‘van ons allemaal’ en roept hij mensen op te stoppen met het sarren en boycotten van de Meilandjes.

https://www.ad.nl/show/na-hallmark-e...djes~a485103b/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker SportFreak's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Leeftijd
      91
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2757435

Standaard Re: Grote bedrijven dumpen de Meilandjes na racistische uitspraken over moslima's en hijaab

in een droom worden zulke wijven gewoon opgehangen..ik hoop dat justitie er wat aan kan doen tegen deze racisten maar ik denk het niet ..justitie vind het juist leuk dat ze zulke uitspraken zijn

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      43
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846411

Standaard Re: Grote bedrijven dumpen de Meilandjes na racistische uitspraken over moslima's en hijaab

Hier in Nederland krijg je hooguit een een taakstraf en een geldboete. Ik heb een marokkaanse vriendin gezegd om te zorgen dat geel veel mensen mailtjes naar de talpa groep gaan sturen om ze van de tv te krijgen.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011800

18.766 vind-ik-leuks

maximemeiland
      Geverifieerd

Lieve mensen, ik ben erg geschrokken van de situatie de afgelopen dagen en wil hier iets over kwijt.

Laat ik vooropstellen dat het nooit mijn bedoeling is geweest om een groepering buiten te sluiten of iemand tekort te doen in zijn of haar geloof. Nederland is (gelukkig) een divers land met vele afkomsten en geloven. Ik respecteer vanzelfsprekend iedereen, ongeacht afkomst of geloof.

Ik kan en ga niet voor mijn moeder spreken - maar als haar dochter zijnde steun ik haar, zoals ik dat reeds aangaf in het desbetreffende interview. Dat ik achter mama sta en haar support, wil niet zeggen dat we overal hetzelfde over denken of dezelfde mening delen. Ik vind het schrikwekkend dat mijn woorden volledig uit zijn verband zijn getrokken door media en dergelijke.

Beter gezegd: ik vind dat vrouwen elkaar moeten supporten en hand in hand moeten gaan, voor elkaar op moeten komen en elkaar dienen te steunen.

Juist in de tijd waarin we nu leven, vind ik dat we meer tot verbinding moeten komen, dan dat we tegenover elkaar komen te staan.

Ik heb mijn les geleerd en ben met mijn neus op de feiten gedrukt. Ik wil mijn excuses aanbieden aan de mensen die zich persoonlijk geraakt hebben gevoeld door deze situatie.

https://www.ad.nl/show/maxime-meilan...eerd~a3f4179c/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5688

Die hysterische, theatrale nicht rechts op de foto. Is dat nou de vader van de kinderen? Zo ja: begrijpelijk met zo'n wijf. Met Erica paardenbek elke nacht naast je word je vanzelf homo.

Zo niet, ik heb niks gezegd. Maar wel alle Meilandjes en een ieder die naar dat programma kijkt op een megagroot boot richting nergens.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten