Wat vinden we van de nieuwe politici die nog aan het werk moeten...
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 8 van de 8

Onderwerp: Wat vinden we van de nieuwe politici die nog aan het werk moeten...

O'Tmazirt ⵓ'ⵜⵎⴰⵣⵉⵔⵜ Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614778

Standaard Wat vinden we van de nieuwe politici die nog aan het werk moeten...

?

Sommige zonder ervaring ...

Maar wilders moet een keertje volwassen worden en stoppen met zijn aanstellerij..hmm Vrouw met Turkse achtergrond doet het beter dan deze beroeps huilie ..

Oh jeeh! Sigrid gaat toveren met de miljarden en Hoekstra naar BZ? hoe dan?

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011801

Standaard Re: Wat vinden we van de nieuwe politici die nog aan het werk moeten...

Ik ben niet blij met Dilan Yeşilgöz - Zegerius als minister van Justitie.

Waarom?

1. Zij als politieke leider en het hoofd van de ambtelijke leiding van het departement in handen is van niet-juristen. Dit is niet eerder vertoond in Nederland. Dit tezamen met dat de VVD meer inzet op het verlaten van de klassieke opvatting dat het ministerie van Justitie een plaats moet zijn waar kennis over en het vervaardigen van gedegen wetgeving als het hoogste goed gelden. Dat wordt meer en meer ondergeschikt gemaakt aan de nadruk leggen op veiligheid. Die taak heeft het ministerie van Justitie ook erbij gekregen. Als er meer nadruk gelegd gaat worden op veiligheid zal dat denk ik ten koste gaan van goede wetgeving c.q. waar meer rekening gehouden wordt met de rechten van de burger.

Zie:
      https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...baar~b0b99a7e/

2. Door haar publieke optreden heeft ze zich vaak geprofileerd als als rechtse VVD'er met de klassieke VVD mantra's veel geld naar orde en veiligheid en minder naar sociale zekerheden.

Dat doet mij concluderen dat het harder zal gaan met de afkalving van de rechtsbescherming en ondermijng van het Nederlandse rechtssysteem.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker SportFreak's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Leeftijd
      92
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2757436

Standaard Re: Wat vinden we van de nieuwe politici die nog aan het werk moeten...

Er gaan stuk of 3 van die nieuwe gasten vallen..ze nemen ontslag of ze worden ontslagen

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011801

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik ben niet blij met Dilan Yeşilgöz - Zegerius als minister van Justitie.

Waarom?

1. Zij als politieke leider en het hoofd van de ambtelijke leiding van het departement in handen is van niet-juristen. Dit is niet eerder vertoond in Nederland. Dit tezamen met dat de VVD meer inzet op het verlaten van de klassieke opvatting dat het ministerie van Justitie een plaats moet zijn waar kennis over en het vervaardigen van gedegen wetgeving als het hoogste goed gelden. Dat wordt meer en meer ondergeschikt gemaakt aan de nadruk leggen op veiligheid. Die taak heeft het ministerie van Justitie ook erbij gekregen. Als er meer nadruk gelegd gaat worden op veiligheid zal dat denk ik ten koste gaan van goede wetgeving c.q. waar meer rekening gehouden wordt met de rechten van de burger.

Zie:
      https://www.volkskrant.nl/nieuws-ach...baar~b0b99a7e/

2. Door haar publieke optreden heeft ze zich vaak geprofileerd als als rechtse VVD'er met de klassieke VVD mantra's veel geld naar orde en veiligheid en minder naar sociale zekerheden.

Dat doet mij concluderen dat het harder zal gaan met de afkalving van de rechtsbescherming en ondermijng van het Nederlandse rechtssysteem.

Opinie Rechtsstaat

Ferd Grapperhaus is wel jurist, en kijk wat er onder zijn ministerschap met Justitie is gebeurd

Het Ministerie van Justitie en Veiligheid heeft straks geen jurist als minister. Maar of dat erg is? Onder jurist Ferd Grapperhaus handelde het ministerie veelvuldig onwettig jegens burgers, aldus jurist Christiaan Roorda.

Christiaan Roorda
      13 januari 2022, 11:27

Drie niet-juristen zwaaien in het nieuwe kabinet de scepter over justitie en veiligheid, rechtsbescherming en asiel/migratie. De minister die het ministerie van justitie en veiligheid leidt, Dilan Yeşilgöz, studeerde sociaal-culturele wetenschappen. De minister voor rechtsbescherming, Franc Weerwind, voltooide bestuurskunde in Leiden. En staatssecretaris Eric van der Burg (asiel/migratie), deed acht jaar rechten maar heeft zijn studie niet afgemaakt. Alle drie geen jurist. Maar is dat erg?

De vorige minister, Ferd Grapperhaus, is wel jurist. En kijk wat er onder zijn ministerschap is gebeurd. Bij asielzoekers werd tot voor kort de smartphone volledig uitgelezen en gekopieerd, zo meldde de NRC eind vorig jaar. Men zocht naar aanwijzingen voor jihadisme en andere strafbare feiten. Vorige maand kwam de politie erachter dat dit niet mocht. Op een smartphone staan enorm veel gegevens: als je die allemaal verzamelt, krijg je een compleet en indringend beeld van iemands persoonlijk leven.

Een erkenning dat hij jarenlang fout zat

De Nationaal Coördinator Terrorisme en Veiligheid (NCTV) verzamelt al jaren persoonsgegevens van burgers, ook via politie en inlichtingendiensten. Toen dit onwettige optreden uitkwam, besloot Grapperhaus snel een wet te maken om deze bevoegdheden alsnog te regelen. Een groot deel van de NCTV-activiteiten is opgeschort. Een erkenning dat hij jarenlang fout zat.

Om ondermijning tegen te gaan werken politie, Openbaar Ministerie, gemeenten, IND en Belastingdienst samen om geautomatiseerde persoonsgegevens uit te wisselen. Het gaat niet om verdenking van strafbare feiten, maar om risico-signalen: vage aanwijzingen dat er iets aan de hand zou kunnen zijn. Dat kunnen anonieme tips zijn. En daar is – opnieuw – geen wettelijke grondslag voor. Grapperhaus was al jaren bezig een wet tot stand te brengen die dit alsnog regelt. Intussen worden die persoonsgegevens gewoon uitgewisseld.

Kennelijk is dat de stijl van het ministerie dat de rechtsstaat moet bewaken: grondrechten van burgers inperken zonder wettelijke bevoegdheid. Pas als het uitkomt, wordt er een wet ondergeschoven. Dat Grapperhaus jurist is, blijkt dus geen garantie dat hij de rechtsstaat serieus neemt. Het gaat er blijkbaar niet om dat juristen het ministerie leiden, maar dat bewindsdlieden constitutioneel besef hebben. Dat ze de democratische rechtsstaat respecteren – jurist of niet.

https://www.trouw.nl/opinie/ferd-gra...eurd~be40dca0/
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Jaja, gewoon aardig zijn! mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48991

Hmm... Ik vindt het een surrealistisch kabitet...

Het voelt een beetje net zo als mijn buurmeisje waar ik geen kindje mee mocht van god in eerste instantie en vervolgens wil ze mij vermoorden omdat ze dacht dat ik geen kindje wilde met haar? Ja hoor best maar ze wilde niet met mij praten? Hoe dan? Ik was bang een mongooltje te krijgen met haar en ze denkt dat ze alles mag omdat ik bang zou zijn?? Ja op bovengenoemde reden ja. En ik ben sindsdien oprecht bang voor alle domme mensen geworden, lol... (maar ik misgun niemand wat geld hoor... )

Op de radio hoor je:

En ze willen 2 kerncentrales bouwen. Zucht.

De kleuterklassen mogen openblijven want er moet nog een persconferentie plaatsvinden waar we voor de zoveelste keer als kleuters behandeld worden...!

Zucht! Maar ze zijn stiekum misschien wel goed bezig. Gewoon alles uitpreken alle mogelijkheden en dan stiekum toch het juiste doen!

Daar hoop ik op!
      Yes, you can eat less meat AND save the world!!! Yes you can!!!!

http://www.soundcloud.com/hugo32

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745201

.
      Ben zwaar afgeknapt op S. Kaag. Kletst onzin. Onbetrouwbaar. Bluf. Kapitalistisch.
      D66 praat groen en doet antigroen. Ongeloofwaardig.

Eén voorbeeld, uit de Memorie van Antwoord aan de Eerste Kamer van 8 mei 2020, over ceta, het verdrag EU-Canada, antwoord 3 p. 8:

Kaag: “Indien van een toename in de uitstoot van broeikasgassen sprake is, zullen Canada en de EU dit moeten compenseren.”

ceta leidt tot extra bkg-uitstoot en dat is schadelijk. Kaag kan de realiteit niet erkennen.
      ‘Compenseren’ betekent minder bkgs uitstoten.
      Kaag wil dus meer en minder bkgs uitstoten. Maar we moeten niet meer bkgs uitstoten.
      Kaag wil een deel van het al heel kleine wereld-koolstofbudget opmaken voor ceta. Dat is climate injustice.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745201

.
      Kep nog een voorbeeld uit de Memorie van Antwoord op nvdd gezet, in de topic

VVD ergste klimaatbedrieger; ook waarschuwing tegen D66! post #15.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Apr 2011
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      5689

Jij leest die dingen ook écht he?
      Volgens mij heb jij een heerlijk saai leven. Nee, serieus, hoeveel tijd heb jij?

* Oijfje digitaal potloodventen en hard wegrennen doet*

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Olive Yao Bekijk Berichten
      .
      Kep nog een voorbeeld uit de Memorie van Antwoord op nvdd gezet, in de topic

VVD ergste klimaatbedrieger; ook waarschuwing tegen D66! post #15.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten