.
.
.
Lyrics
Try not to abuse your power
I know we didn't choose to change
You might not wanna lose your power
But having it's so strange
She said you were a hero, you played the part
But you ruined her in a year, don't act like it was hard
And you swear you didn't know (didn't know)
No wonder why you didn't ask
She was sleeping in your clothes (in your clothes)
But now she's got to get to class
How dare you?
And how could you?
Will you only feel bad when they find out?
If you could take it all back, would you?
But having it's so strange
I thought that I was special, you made me feel
Like it was my fault you were the devil, lost your appeal
Does it keep you in control? (In control)
For you to keep her in a cage?
And you swear you didn't know (didn't know)
You said you thought she was your age
How dare you?
And how could you?
Will you only feel bad if it turns out
That they kill your contract?
Would you?
But power isn't pain
Mmm
Ooh-ooh-ooh-ooh
Ooh-ooh-ooh-ooh, hmm
Source: LyricFind
Songwriters: Billie Eilish O'Connell / Finneas Baird O'Connell
Your Power lyrics © Kobalt Music Publishing Ltd., Universal Music Publishing Group
Billie Eilish - Your Power (Official Music Video)
.
.
Vivianne Miedema in het AD:
"Ik vind het moeilijk als mensen onrecht wordt aangedaan. De gedachte dat ik anderen moet beschermen, is altijd heel sterk geweest. Had ik als klein meisje al. Ik zit er dan niet zo zeer voor mezelf, maar voor de rest. Dat moet wel een beetje in je zitten. Maar naarmate ik ouder word, realiseer ik ook dat je hard en direct moet zijn om iets voor elkaar te krijgen."
https://theworldnews.net/nl-news/ad-...aar-te-krijgen
Ik wil Ali De Hond in de bak zien belanden
.
Is het heel onzuiver om de vraag te stellen waarom de twee slachtoffers naar de media zijn gestapt en daar ook nog lang mee hebben gewacht i.p.v. snel naar de politie? Als je slachtoffer wordt van een zedenmisdrijf dan hoef je toch niet naar een loket van het bedrijf waar dit misdrijf heeft plaatsgevonden? Bovendien vond het misdrijf plaats buiten het programma. Lekker makkelijk om dan naar de directeur van het bedrijf te wijzen.
.
Nou, toch bedankt. Ik schijn sowieso geen kritische vragen te mogen stellen over de rol van deze vrouwen over mogelijk misbruik, omdat ik nu eenmaal een man ben. Als je zoiets als vrouw zegt wordt dat wel makkelijker geaccepteerd. Maar ik ben wel blij met steun uit onverwachte hoek. Tja wat kan ik zeggen, ik schijn dus gewoon er vanuit te moeten gaan dat wat die vrouwen zeggen de waarheid is. Dat we vooral niet aan wederhoor moeten doen. Eigenlijk zou de rechter de verdachten niet hoeven aan te horen. Voor het publiek is een rechtzaak sowieso overbodig als het gaat over het vaststellen van schuld. En dat ik John de Mol verdedig met zijn verhaal, ja dat deugt natuurlijk van geen kant, want John is een man. Ik heb natuurlijk ook de fout gemaakt dat ik heel aandachtig naar het verhaal van die vrouwen heb geluisterd en daar enige vraagtekens bij had.
.
Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 30-01-22 om 10:14.
.
NOS Nieuws • Binnenland • 17-04-2021, 08:54
Achterstanden zedenrecherche extreem opgelopen: 'Slachtoffers in de knel'
- Remco Andringa
redacteur Politie en Justitie Ga naar het Twitter account van Remco Andringa·
De achterstanden bij de zedenrecherche zijn zo ver opgelopen dat slachtoffers van zedenmisdrijven soms meer dan twee jaar moeten wachten tot de politie hun aangifte onderzoekt.
Slachtofferhulp Nederland en Langsz, het landelijk advocatennetwerk voor gewelds- en zedenslachtoffers, vinden dat verbeteringen bij de politie te lang uitblijven.
Al jaren zijn er zorgen over tekorten bij de zedenrecherche, waardoor zaken lang op de plank blijven liggen. Toch zijn de achterstanden volgens Slachtofferhulp en de advocaten alleen maar verder opgelopen. De politie bevestigt dat inmiddels 850 zedenzaken al meer dan een half jaar wachten op behandeling.
De gevolgen daarvan zijn groot, merken de organisaties. Slachtoffers weten niet waar ze aan toe zijn, komen niet toe aan hun verwerking en blijven bang omdat de dader nog altijd vrij rond loopt.
https://nos.nl/artikel/2377050-achte...ers-in-de-knel
Jouw vraag kan het best beantwoord worden door de twee slachtoffers.
Hoe verder je afstaat van de twee slachtoffers, des te onzuiverder is het antwoord.
Ik spreek niet voor hen.
De directeur is, per advertentie in het AD, verzocht om zijn eigen werkvloer te bezoeken en te stoppen met 'Talpa boycot AD'.
Niet praten met de staatssecretaris die daar over gaat, maar praten met medewerkers van bijvoorbeeld 'Blijf-van-mijn-lijfhuis' over onderliggende problemen: er werken viezerikken bij de zedenrecherche.
Viezerikken die slachtoffers hinderen en ontmoedigien.
Viezerikken die een dam (angstcultuur) opwerpen: er is nauwelijks belangstelling voor een baan bij de zedenrecherche.
Bladwijzers