Zou je voor je land vechten landen index (foto)
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/5 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 44

Onderwerp: Zou je voor je land vechten landen index (foto)

Very Important Prikker SportFreak's Avatar
      Ingeschreven
      Apr 2002
      Leeftijd
      92
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2757436

Standaard Zou je voor je land vechten landen index (foto)

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard Re: Zou je voor je land vechten landen index (foto)

Hoe zit het met die vraag voor marokkanen die niet meer in Marokko wonen. Vechten die voor hun nieuwe land, of voor het geboorteland? Als Nederland in oorlog zou zijn met een islamitisch land, vechten Marokkanen dan ook voor hun nieuwe land?

Zélf zou ik nimmer voor Nederland vechten. Sowieso ben ik tegen het leger. Ik ben tégen dienstplicht. Verder vind ik dat het leger niet moet worden ingezet in verre landen. Wij hebben ons niet te bemoeien met conflicten elders in de wereld. Het leger is er alleen om Nederland te verdedigen tegen een aanval. Ik ben pertinent tegen de inzet van het leger in afrika en het midden-oosten. Als een land in een burgeroorlog is, is dat onze zaak niet.

.

Ingeschreven
      Apr 2002
      Leeftijd
      92
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2757436

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      Hoe zit het met die vraag voor marokkanen die niet meer in Marokko wonen. Vechten die voor hun nieuwe land, of voor het geboorteland? Als Nederland in oorlog zou zijn met een islamitisch land, vechten Marokkanen dan ook voor hun nieuwe land?

Zélf zou ik nimmer voor Nederland vechten. Sowieso ben ik tegen het leger. Ik ben tégen dienstplicht. Verder vind ik dat het leger niet moet worden ingezet in verre landen. Wij hebben ons niet te bemoeien met conflicten elders in de wereld. Het leger is er alleen om Nederland te verdedigen tegen een aanval. Ik ben pertinent tegen de inzet van het leger in afrika en het midden-oosten. Als een land in een burgeroorlog is, is dat onze zaak niet.

.
      Ik vecht sowieso voor Marokko ....alleen mietjes vechten voor andere landen

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SportFreak Bekijk Berichten
      Ik vecht sowieso voor Marokko ....alleen mietjes vechten voor andere landen
      Zou je ook voor Nederland vechten? Immers Nederland is voor jou geen "ander land". Het is het land waar je woont. Dus is de vraag ben je ook loyaal met Nederland als er oorlog uitbreekt?

Graag wijs ik naar Costa Rica als voorbeeldland. Dat land heeft geen leger. Principiëel ben ik tegen ieder leger. Voor mij is iedere soldaat niets meer of minder dan een huurmoordenaar. Zelf ben ik nooit in dienst geweest. Ik walg ook altijd van militair vertoon en de bijbehorende folklore van een overdosis testosteron. Het is zo nutteloos als wat. Niemand heeft iets aan een leger. Legers en soldaten zaaien alleen dood en verderf. Ze laten altijd een spoor van vernielingen achter. Voor het geld wat daarmee verspild wordt kunnen zulke mooie en positeve dingen gedaan worden waar mensen wél wat aan hebben.

.

Je suis ⴰⵖⵔⵉⴱ in Dutch. Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614779

Ik vecht ieder dag voor NL, je zou maar doodgaan en geen pensioenleeftijd mogen bereiken.
      Voor Maroc vecht ik ook ieder dag door hier te werken en zodoende meer ruimte voor de Marokkaan thuis..

Mijn moeder en zusje leven daar en ongetwijfeld ga ik voor hen vechten.

Voor iemand anders? ik ben moegestreden.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Ik vecht ieder dag voor NL, je zou maar doodgaan en geen pensioenleeftijd mogen bereiken.
      Voor Maroc vecht ik ook ieder dag door hier te werken en zodoende meer ruimte voor de Marokkaan thuis..

Mooi gezegd.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745202

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door SportFreak Bekijk Berichten
      Zou je voor je land vechten
      Zou je voor je waarden vechten?
      (En wat zijn je waarden?)

lijken me interessantere vragen. Wat vind jij daarvan, SportFreak?
      Ook wel een vraag voor de beschouwend ingestelde Bart.NL.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten

Ik ben niet moegestreden, maar mijn probleem is tijd. En dan ga ik te lang en onregelmatig door, en daar word ik wel moe van.

Het onderwerp van Oekraïne komt er nu bij, waar ik heel wat uurtjes tijd aan kwijt ben, omdat het om zoveel redenen zo belangrijk is.

Oiseau en mrz, willen jullie meehelpen?
      In de loop van de afgelopen 10 jaar zijn er polls gehouden in de wereld, waarin mensen zeiden dat de VS de grootste bedreiging voor vrede of voor democratie is.
      Een nauwkeurig overzicht hiervan is nuttig als achtergrondinformatie. Kunnen jullie wat vinden?
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

Say NO To The Status Quo! mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48992

Hmmm... ik vindt het triest dat er alleen maar geweldsfilms lijken te bestaan. Vroeger had je sci fi met "hoge" moraal (hoger dan domme crimi) maar over 5 jaar, who the fuck kijkt er dan nog geweld op tv? Fucking boring. Als je adrenaline kick wilt ging je vroeger gewoon skaten of skateboarden. (Heb ik ook gedaan). Of ga bungeejumpen of parachutespringen. Het is zo triets tv.

Dat snap ik niet. Dat VS dan wapens naar Oekraine moet sturen om ouderwets oorlog voeren in stand te houden (rusland is ook geen lieverdje, maargoed) daar kan ik dan niet bij!

Bah! Strijden voor je land? Strijden voor continuerende debiele status quo more like!

Ik vecht voor vrede in Amerika. Gezien dat de founding fathers uit Leiden vertrokken!
      Yes, you can eat less meat and FISH AND save the world!!! Yes you can!!!!

http://www.soundcloud.com/hugo32

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

@Olive

Het is in deze draad (discussie wil ik het niet noemen) vooral interessant wat mensen niet zeggen. Het gaat hier naast ethiek ook over waarden als loyaliteit. Zie mijn onbeantwoorde vraag. Die wij-ons-vraag is wat mij betreft wel beantwoord door de stilte. En natuurlijk kan ik het antwoord wel deduceren uit het rijke materiaal wat dit forum heeft opgeslagen.

Bijvoorbeeld dit :

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Ik heb jarenlang deze materie bestudeert. Ik kom maar tot één conclusie:

Met westerse misdadigers en zionisten valt niet te praten. Je hoeft niet te rekenen op begrip, rechtvaardigheid of barmhartigheid. Alleen militaire kracht begrijpen ze. Nu zijn zij sterker, dus kunnen ze spelen hoe ze willen, liegen en draaien hoe ze willen. Wij zullen niet vergeten wat de westerse misdadiger en de zionist gedaan hebben. Hoeveel miljoenen levens ze genomen hebben en wat voor leed ze ons hebben toegebracht. Onze tijd zal komen om ons te bevrijden van de westerse misdadigers en hun zionistische evenknie.
      Dat zegt genoeg over de wij en ons en de daarmee samenhangende loyaliteit. Anders gezegd je land heeft twee gezichten. Het ene gezicht zijn wij-mensen die voor het loket om een uitkering gaan of voor gelijke behandeling. (rechten) Het andere gezicht wanneer nederland in oorlog is en deze wij-mensen het af laten weten in het leger.(plichten)

.

Ingeschreven
      Apr 2002
      Leeftijd
      92
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      2757436

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .

Zou je ook voor Nederland vechten? Immers Nederland is voor jou geen "ander land". Het is het land waar je woont. Dus is de vraag ben je ook loyaal met Nederland als er oorlog uitbreekt?

Graag wijs ik naar Costa Rica als voorbeeldland. Dat land heeft geen leger. Principiëel ben ik tegen ieder leger. Voor mij is iedere soldaat niets meer of minder dan een huurmoordenaar. Zelf ben ik nooit in dienst geweest. Ik walg ook altijd van militair vertoon en de bijbehorende folklore van een overdosis testosteron. Het is zo nutteloos als wat. Niemand heeft iets aan een leger. Legers en soldaten zaaien alleen dood en verderf. Ze laten altijd een spoor van vernielingen achter. Voor het geld wat daarmee verspild wordt kunnen zulke mooie en positeve dingen gedaan worden waar mensen wél wat aan hebben.

.
      Ik heb geen Nederlands paspoort dus ik kan niet voor Nederland vechten

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten