Welvaart en hebzucht hebben ons planeet niet veel goeds gedaan!
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/6 12 ... LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 51

Onderwerp: Welvaart en hebzucht hebben ons planeet niet veel goeds gedaan!

Nog geen adequate titel! Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614779

Standaard Welvaart en hebzucht hebben ons planeet niet veel goeds gedaan!

Eigen schuld dikke bult en de moderne boeren moeten ook niet veel klagen.
      Marche avec des sandales jusqu'à ce que la sagesse te procure des souliers.
      Ibn Sina.

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten

"Welvaart en hebzucht hebben ons planeet niet veel goeds gedaan!"

Dat is deels waar. Wij mensen maken er een enorme puinhoop van. Al die plastic troep in het milieu is schadelijk. Naar mijn overtuiging veel meer dan poepende koeien. Echter om nu de schuld bij de boeren te leggen voor de ellende lijkt mij onredelijk. Vrijwel alle mensen consumeren wat boeren in en buiten Nederland produceren. Dus als consument zijn we medeverantwoordelijk. Koeienpoep is ook natuur. Dus dat die poepende koeien nu ineens het probleem zijn is dan eerder een "foutje" van de natuur zeg maar. In plaats van foutje van de natuur is het beter te spreken van onvermijdelijk gevolg.

Ik geloof niet in god, maar wie gelooft dat de natuur gods schepping is, die weet dan wel wie de schuldige is van de "foutjes" in de natuur. Overigens maakt de natuur geen fouten. De natuur gaat gewoon zijn gang zonder vooraf gesteld plan. Er kan bijvoorbeeld zomaar een komeet inslaan en een einde aan ons bestaan maken en dat van de natuur. Daar zit geen enkele logische planning achter. God bestaat dus ook niet.

.
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 23-06-22 om 01:13.

MostlyMisunderstoodPerson mrz's Avatar
      Ingeschreven
      Oct 2002
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      48992

Standaard Re: Welvaart en hebzucht hebben ons planeet niet veel goeds gedaan!

God bestaat wel...

Ik had een nietsverhullende keiharde droom met Sylvia Hoekstra en uhm... ahum... Madonna en nog een meisje ik ga niet verklappen maar was nietsverhullend.

Ze riepen op laatst: "50" en verder beroep ik me op mijn zwijgrecht..

Ik doe aan internet detox weekje.

Zelfs zogenaamd "agressieve" rappers geloven in god man... haha!

Waar denk je anders dat die woorden vandaan komen? :P

En als mensen hun best willen doen in de wereld, doe het voor jezelf, doe het voor god, een leuke chick I dunno. :P

Noem het hoe je wilt maar probeer maar eens paar dagen zonder auto/vlees/electronica/tv te leven...

Zelfs Biden is om. :P

Take care, Peace,

ben weer 4 dagen detoxen.

:P :P

https://soundcloud.com/hugo32/hugo-p...343-23-06-2022
      Laatst gewijzigd door mrz; 23-06-22 om 07:04.
      Yes, you can eat less meat and FISH AND save the world!!! Yes you can!!!!

http://www.soundcloud.com/hugo32

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      53
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286226

En bevolkingsgroei, niet te vergeten. Maar het einde lijkt nu in zicht. Wij gaan het misschien nog meemaken.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      En bevolkingsgroei, niet te vergeten. Maar het einde lijkt nu in zicht. Wij gaan het misschien nog meemaken.

Bevolkingsgroei is niet zo urgent als de verspilling en vervuiling door hoofdzakelijk rijke en westerse landen.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Imbecielen blijven imbecielen, daar is geen kruid of logica tegen opgewassen.

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      53
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286226

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Revisor Bekijk Berichten
      Bevolkingsgroei is niet zo urgent als de verspilling en vervuiling door hoofdzakelijk rijke en westerse landen.
      Iedereen wil graag doorgaan met zijn eigen hobby, of het het nu fokken of vervuilen is, en daarbij de anderen de schuld geven.

Deze houding is het meest urgente probleem.

Very Important Prikker
      Ingeschreven
      Dec 2004
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      110982

Dat is het wel. Immers om het huidige aantal mensen wereldwijd een beetje fatsoenlijk bestaan te geven lukt nu al niet. Tel daarbij ook nog de gevolgen de klimaatsveranderingen en gewapende conflicten op - en het moet dan toch duidelijk zijn dat elke toename van de wereldbevolking verkeerd is.
      'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard Welvaart en hebzucht hebben ons planeet niet veel goeds gedaan!

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Daar staat ook tegenover dat niet alles wat de planeet doet ook goed of gunstig voor de mens is. Te denken valt aan aardbevingen, vulkaanuitbartingen, etc. En natuurlijk wat het universum voor de planeet "in petto heeft" (onvermijdelijk) is goed voor de mens. Te denken valt aan een forse komeetinslag. Dan hoeven we het niet meer te hebben over de opwarming van de aarde... Het is eigenlijk een heel mooie chaos. En de mens maakt er wat betreft het milieu een nog grotere chaos van, dat is juist.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door knuppeltje Bekijk Berichten
      Dat is het wel. Immers om het huidige aantal mensen wereldwijd een beetje fatsoenlijk bestaan te geven lukt nu al niet. Tel daarbij ook nog de gevolgen de klimaatsveranderingen en gewapende conflicten op - en het moet dan toch duidelijk zijn dat elke toename van de wereldbevolking verkeerd is.
      Geheel mee eens.

.

Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bart.NL Bekijk Berichten
      Iedereen wil graag doorgaan met zijn eigen hobby, of het het nu fokken of vervuilen is, en daarbij de anderen de schuld geven.

Deze houding is het meest urgente probleem.
      Het zijn de westerlingen die de schuld afschuiven op derde wereld landen en zich richten op overbevolking. Deze racistische houding is inderdaad het meest urgent en dient bestreden te worden.

Waarschijnlijk reageer je zo dom omdat ik het heb over dat imbecielen imbecielen blijven.

Die reactie was een reactie op onze huisimbeciel. Hij speelde weer op de man door mij te beschuldigen dat ik voorstander ben van overbevolking.

Hij heeft zijn reacties helaas verwijderd zodat het lijkt alsof ik jou een imbeciel noem.

Ik noemde hem imbeciel omdat ik al in 2019 eerder gezegd dat de aarde beter af is met minder mensen maar dat het op dit moment de westerse verspilling en vervuiling urgenter is dan bevolkingsgroei.

Zie discussie in 2019:

Nee dat klopt niet.

De vervuiling en vernietiging van de aarde is hoofdzakelijk gelegen in het verbruik en verspilling van de rijke landen. Voornamelijk westerse landen. Ga maar na welke landen verantwoordelijk zijn voor de vervuiling en klimaatverandering. Zoek bijv. op CO2 voetafdruk van de verschillende landen.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      De overbevolking. Met minder mensen is de aarde beter af.
      Met minder mensen is de aarde inderdaad beter af, maar om de huidige problemen op te lossen hebben we nu niets aan. De huidige problemen met vervuiling en klimaat zijn vrijwel allemaal terug te voeren op de westerse economische inrichting.

https://www.maroc.nl/forums/het-nieu...ml#post5656264

Ik heb er een bloedhekel aan dat ik van allerlei zaken beschuldigd word terwijl ik in een eerdere discussie met die persoon het tegenovergestelde heb beweerd.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten