Wat een land.
Wat een land.
'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
Naar wat ik in die buurlanden heb gezien en gehoord, is de wens bij je weer de vader van de gedachte. Nergens in die buurlanden heb ik zoveel bedelaars gezien als in Marokko, in die keren dat ik er rond toerde. En in Algerije zelfs niet ene.
Sinds corona niet meer, behalve zeer regelmatig een aantal kilometers fietsen in België. Maar de grens daarmee ligt slechts 11 kilometer van mijn voordeur en 9 kilometer daarvan kan ik doen op een fietspad langs een rivier.
Mijn laatste geplande en geboekte reis was naar Australië, om daar een viertal weken rond te gaan toeren. Maar toen brak die pandemie uit en was vliegen onmogelijk geworden.
'Wij zitten niet op de Westelijke Jordaanoever vanwege veiligheid of economische belangen. Wij zitten in Hebron, in Nablus, in alle nederzettingen vanwege een rabijnse messianistische ideologie. Wij willen de wereld graag doen geloven dat Israël Tel Aviv is. Dat klopt niet, oh nee. Hebron met z'n fanatieke religieuze kolonisten, is ook Israël, en hun macht groeit.' (Avraham Burg, voormalig voorzitter van het Israëlische parlement.)
De meeste Westerse politici tonen zich vijanden van de mensen in de wereld.
Most Western politicians show themselves to be enemies of the peoples of the world.
Sometimes God’s blessings are not in what He gives, but in what He takes away.
Hespress General
Morocco and Japan sign MAD 1.6 billion loan agreement for education
![]()
Archive Hespress EN
Friday 1 July 2022 - 22:38
An exchange of notes and a loan agreement between Morocco and Japan, amounting to 22 billion Japanese yen (about MAD 1.6 billion) were signed this Friday in Rabat.
They concerned the financing of the Program for the improvement of the learning environment in the basic education sector.
The program was signed by the Minister Delegate to the Minister of Economy and Finance, in charge of the Budget, Fouzi Lekjaa, the Ambassador Extraordinary and Plenipotentiary of Japan in Morocco, Kuramitsu Hideaki, and the Resident Representative of the Japan International Cooperation Agency (JICA) in Morocco, ITO Takashi.
It aims to support Morocco in improving the learning environment and reducing learning disparities in mathematics on three levels, namely within schools, between schools, and between households.
https://en.hespress.com/45019-morocc...education.html
'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'
Hoe is het in godsnaam mogelijk dat een zo geweldig land land als Marokko bij een ander land geld moet lenen om de eigen leerlingen onderwijs te kunnen geven?
Nou ja, met een vele miljarden bezittende kleptomane despotische koning en zijn kliek, kun je dat misschien wel verwachten.![]()
Dat is nu door de fratsen van het grondwettelijk hof daar, steeds meer aan het veranderen in een onderontwikkeld land.
Dat is al helemaal niet waar, die familie is echt schatrijk. Maar onze Alex is geen gewetenloze kleptomane despoot en heeft geen enkele politieke macht, zoals die operettekoning in Rabat.
Van mij mag het salaris van onze koninklijke lintjesknipper ook best een flinke portie omlaag - en ook zijn pensioenvoorziening.
Kortom, wat dat betreft is de situatie in Nederland totaal anders dan in Marokko en dus hoeven wij niet bij een ander land aan te kloppen voor een lening om onze kinderen onderwijs te kunnen geven.
Bladwijzers