Eenmaal Nederlander voor altijd Nederlander !
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Pagina 1/2 12 LaatsteLaatste
    Resultaten 1 tot 10 van de 15

Onderwerp: Eenmaal Nederlander voor altijd Nederlander !

Nog geen adequate titel! Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614779

Standaard Eenmaal Nederlander voor altijd Nederlander !

Hoezo ex-Nederlander?

Het is toch geen geloof! je cultureel Identiteit staat vast en je bent al gevromd zoals je gevormad bent..je kan wel een hoop van je willen afschudden maar moeilijk moeilijk is het om opnieuw herboren te zijn ... Je kan een hoedje aan kop van een duif vastlijmen maar blijft een duif zonder hoedje..

Zinloos om te roepen dat je ex-Nederlander bent, vind ik ..

voor de papieren, regeltjes tijgers enzo : het zou allemaal wel maar ik blijf vinden dat je niet zomaar kan roepen dat je ex-Nederlander omdat dit en dat.. nee je bent hier nog als Nederalnder..hmm

( over dit heb ik het er niet over, zie link hieronder)

https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...teit-verliezen
      Marche avec des sandales jusqu'à ce que la sagesse te procure des souliers.
      Ibn Sina.

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard Re: Eenmaal Nederlander voor altijd Nederlander !

.
      Ja, Nederlanders - zoals ik - die in het buitenland wonen en een andere nationaliteit aannemen verliezen automatisch de Nederlandsen nationaliteit. Voor buitenlanders die in Nederland wonen - zoals Marokkanen - geldt een uitzondering. Die mogen wél een dubbele nationaliteit hebben.

Chili staat wél de dubbele nationaliteit toe.

.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614779

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rob Gosseling Bekijk Berichten
      .
      Ja, Nederlanders - zoals ik - die in het buitenland wonen en een andere nationaliteit aannemen verliezen automatisch de Nederlandsen nationaliteit. Niet erg.

.
      wees eerlijk ! je bent en blijft een Nederlander ( los van dit papieren verhaal)
      Ibn Sina.

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      wees eerlijk ! je bent en blijft een Nederlander ( los van dit papieren verhaal)

Tja, het is nu eenmaal een regel van Nederland. Ik vind het helemaal niet erg, want ik wil niet meer weg uit Chili.

.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614779

Tja, het is nu eenmaal een regel van Nederland. Ik vind het helemaal niet erg, want ik wil niet meer weg uit Chili.

.
      Als je maar daar gelukkig bent. Nederland bepaalt niet wie je bent en waar je mag zijn , in hart en nieren een Nederalnder.. ook al beland je op de maan.
      Ibn Sina.

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614779

"Eenmaal Marokkaan voor altijd Marokkaan" staat zelfs zwart op wit ..hmm een stukje makkelijker om te volgen ..haha grenzen bestaan niet of zoiets als "je DNA is genuine made in Morocco".. even dollen want vrije zielen voelen ze zich eerder universeel dan wat dan ook..

"Eenmaal mens voor altijd mens" is ook ergens niet helemaal correct .. ( je hebt mensen die het presteren om zich te muteren in een onmens gelet op hun gedrag )
      Ibn Sina.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Uit: Motivatie, Denken over drijfveren sinds Darwin, van Giep Franzen
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Als je het Nederlandschap wilt verkrijgen zijn er verschillende soorten aanvragen Je hebt bijvoorbeeld Nederlanderschap verkrijgen via Naturalisatie en bijvoorbeeld Nederlanderschap verkrijgen via optie. Wie voor zijn vierde jaar In Nederland woonde kan opteren, wie na zijn vierde jaar in Nederland kwam wonen moet naturaliseren.

Lijkt wel of het aansluit bij de identiteits/persoonlijkheidsvorming zoals hierboven is uitgelegd. Kwam je naar Nederland toen je kneedbaarder was, dan is het makkelijker om Nederlander te worden, kom je op een leeftijd dat je grotendeels gevormd bent, dan wordt het moeilijker om Nederlander te worden.
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Standaard Eenmaal Nederlander voor altijd Nederlander !

.
      Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      Als je maar daar gelukkig bent. Nederland bepaalt niet wie je bent en waar je mag zijn , in hart en nieren een Nederalnder.. ook al beland je op de maan.

Dankjewel. Ik voel mij trouwens niet echt Nederlander hoor, eerder wereldburger. De wereld is fysiek één geheel. Spraken we allemaal maar dezelfde taal. Of dat nu chinees, engels, arabisch of spaans zou zijn, dat maakt niet uit. Eén taal voor iedereen.

.
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 0 Thanks, 1 Likes, 0 Dislikes Gepost via m.maroc.nl   

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745202

.
      Eenmaal charlie altijd charlie?

Dankjewel. Ik voel mij trouwens niet echt Nederlander hoor, eerder wereldburger. De wereld is fysiek één geheel. Spraken we allemaal maar dezelfde taal. Of dat nu chinees, engels, arabisch of spaans zou zijn, dat maakt niet uit. Eén taal voor iedereen.
      Mooie woorden.
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei
      Antwoord met Citaat Antwoord met Citaat 1 Thanks, 0 Likes, 0 Dislikes

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten