Dit ga ik morgen lezen: Unlearning the myth of American innocence
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 3 van de 3

Onderwerp: Dit ga ik morgen lezen: Unlearning the myth of American innocence

Nog geen adequate titel! Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614779

Standaard Dit ga ik morgen lezen: Unlearning the myth of American innocence

When she was 30, Suzy Hansen left the US for Istanbul – and began to realise that Americans will never understand their own country until they see it as the rest of the world does

by Suzy Hansen

https://www.theguardian.com/us-news/...ican-innocence
      Marche avec des sandales jusqu'à ce que la sagesse te procure des souliers.
      Ibn Sina.

Very Important Prikker Revisor's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      4011802

Standaard Re: Dit ga ik morgen lezen: Unlearning the myth of American innocence

interessant stuk om te zien hoe iemand vanuit een andere cultuur doorkrijgt dat ze eenzijdig gemanipuleerd en gehersenspoeld zijn, dat als je meerdere culturen en werelden kent je beter c.q. objectiever naar de werkelijkheid kunt kijken.

Voor wie moeite heeft met de Engelse taal, hier een google.translate link met vertaling in het Nederlands:

https://www-theguardian-com.translat..._x_tr_pto=wapp
      'One who deceives will always find those who allow themselves to be deceived'

antigodin Olive Yao's Avatar
      Ingeschreven
      Dec 2003
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      745202

Standaard Re: Dit ga ik morgen lezen: Unlearning the myth of American innocence

.
      Morgen ga ik het ook lezen!
      En Geld zag, dat het god was.

Het belangrijkste economische inzicht in onze tijd is dat een kapitalistische economie geen vrije markteconomie is.
      Kapitalisme is economisch inefficiënt, onrechtvaardig, verwoestend en antidemocratisch.
      De paradox van kapitalisme: een kapitalistische economie maakt onnodige productie nodig.

Kapitalismus macht frei

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten