Arme President Abbas!
  • + Plaats Nieuw Onderwerp
    Resultaten 1 tot 6 van de 6

Onderwerp: Arme President Abbas!

Nog geen adequate titel! Oiseau's Avatar
      Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614780

Standaard Arme President Abbas!

De man is lelijk uitgelokt tot een onhandig uitspraak en dat in Duitsland..

Op de vraag over excuses voor aanslag op die IsraŽlische Olympische spelers in Duitsland?
      Zijn antwoord begon met zeggen dat IsraŽl vanaf 1947 iets van 50 holocausten /massa aanslagen op Palestijnen heeft gepleegd...
      Persconferentie wordt gestopt..
      Best onhandig van Abbas om zo in Duitsland het woord holocaust in de mond te nemen ( Abbas zou moeten weten welke relatie IsraŽl met Europeanen heeft (holocaust is heilig verklaard)

Achteraf moest hij ook niet gaan roepen : ik wil de holocaust niet relativeren!

Abbas had kunnen zegen : ik ben net als mijn Volk De Palestijnen zijn zwar getraumatiseerde en slachtoffers van ongenadig onderdrukker.. Voor ons zijn de massamoorden en het zijn er sinds 1947 50 die ook voor ons voelen als een holocaust..

Ik denk zelf dat Abbas teveel de laatste tijd is omgegegaan met Algerijnse hete hoofden die agressief veel hatelijke worden tegen IsraŽl (incl al Marrok) en zero relevant daad in feite..

Abbas welkome in Europa en minder naar Algerije..
      Nu gaat Europa eerst een hoop kaarsen laten branden en veel schande van deze emotioneel uitspraak uitspreken..

Abbas moet op eieren leren lopen..

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614780

Standaard Re: Arme President Abbas!

Ingeschreven
      Nov 2012
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      3614780

Kaaskop Nederlandertje's Avatar
      Ingeschreven
      May 2011
      Leeftijd
      44
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      846412

Misschien met Palestina hetzelfde doen als Marokko met Westelijke Sahara heeft gedaan

Joker Bart.NL's Avatar
      Ingeschreven
      Jan 2004
      Leeftijd
      54
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      286226

Apartheid, daar kan ik inkomen, maar vergelijkingen met de holocaust gaan totaal mank.

Eric de Blois Rob Gosseling's Avatar
      Ingeschreven
      Jul 2016
      Post Thanks / Like
      Reputatie Macht
      16

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Oiseau Bekijk Berichten
      De man is lelijk uitgelokt tot een onhandig uitspraak en dat in Duitsland..

Op de vraag over excuses voor aanslag op die IsraŽlische Olympische spelers in Duitsland?
      Zijn antwoord begon met zeggen dat IsraŽl vanaf 1947 iets van 50 holocausten /massa aanslagen op Palestijnen heeft gepleegd...
      Persconferentie wordt gestopt..
      Best onhandig van Abbas om zo in Duitsland het woord holocaust in de mond te nemen ( Abbas zou moeten weten welke relatie IsraŽl met Europeanen heeft (holocaust is heilig verklaard)

Achteraf moest hij ook niet gaan roepen : ik wil de holocaust niet relativeren!

Abbas had kunnen zegen : ik ben net als mijn Volk De Palestijnen zijn zwar getraumatiseerde en slachtoffers van ongenadig onderdrukker.. Voor ons zijn de massamoorden en het zijn er sinds 1947 50 die ook voor ons voelen als een holocaust..

Ik denk zelf dat Abbas teveel de laatste tijd is omgegegaan met Algerijnse hete hoofden die agressief veel hatelijke worden tegen IsraŽl (incl al Marrok) en zero relevant daad in feite..

Abbas welkome in Europa en minder naar Algerije..

Nu gaat Europa eerst een hoop kaarsen laten branden en veel schande van deze emotioneel uitspraak uitspreken..

Abbas moet op eieren leren lopen..

Abbas hoefde helemaal geen excuses aan te bieden voor iets waar hij niet verantwoordelijk voor was. Ik vond die vraag van een Duitse journalist aan Abbas om excuses aan te bieden dan ook behoorlijk onbeschoft en lomp. Verder vond ik het antwoord van Abbas ook onbehoorlijk. Je kunt de holocaust niet vergelijken met enkele moorden. De gaskamers waren moordfabrieken om een heel volk uit te roeien. Dat laat zich met niets vergelijken. Maar de vraag aan Abbas om een excuus aan te bieden, die meer weg had van een eis, vond ik ook heel respectloos. Abbas is misschien inderdaad uitgelokt tot het doen van een lompe vergelijking. Het was geen vriendelijk gebaar van een Duitser om een (ex)staatshoofd zo te vernederen. De moorden tijdens de olympische spelen van 1972 zijn lang geleden en niet de schuld van een president of een heel volk. Als er ťťn land is met een reden om nederig te zijn vanwege een gruwelijke oorlog dan is dat Duitsland. Excuses op verzoek hebben trouwens ook weinig waarde.

Ah en dat was ik nog vergeten, zonder de holocaust zou de staat IsraŽl vermoedelijk niet hebben bestaan. Daarvoor had Abbas de Duitsers ook nog excuses kunnen vragen. Zonder het vergassen van de Joden zou er geen nationaal thuisland voor de Joden zijn gezocht. Dan zou Palestina nu ťťn autonome staat zijn.

Last but not least : Duitsland erkent Palestina niet en daarmee ook niet het Palestijnse staatshoofd, wat ik een belediging vind en een miskenning van de geschiedenis. Van alle landen in de wereld heeft Duitsland nog de grootste historische schuld voor het oprichten van de staat IsraŽl, wat eerst Palestina heette en onverdeeld was.

Dat de politie van Berlijn ook nog een strafrechtelijk onderzoek is gestart tegen Abbas vanwege de opmerkingen over de holocaust is het toppunt. Een (ex)staatshoofd is sowieso onschendbaar. Als ik Abbas was zou ik nooit meer naar Duitsland op bezoek gaan.

.
      Laatst gewijzigd door Rob Gosseling; 21-08-22 om 02:17.

+ Plaats Nieuw Onderwerp

Bladwijzers

Bladwijzers

Forum Rechten